Министерство на финансите иска въвеждане на видеонаблюдение в данъчните складове. Това стана ясно от коментара на финансовия министър Владислав Горанов пред медиите в парламента.
Наблюдение ще има на входовете и изходите на данъчните складове. Ще се наблюдават и точките за въвеждане, които отчитат изведените количества. Така държавата ще е сигурна, че не се правят манипулации на данните за извежданите количества. Ще има изисквания към камерите да могат да записват ясно номерата на МПС-та, които извеждат стоката. Ще има мерки и за освободените от акциз крайни потребители.
Бензин се ползвал за разредител и за кофражни масла. Оказва се, че произвеждаме кофражни масла, достатъчни да боядисаме кофражите на цяла Европа. Това предизвикало съмнението на МФ.
Идеята на ведомството на Владислав Горанов е да се избегне човешкия фактор на контрол в данъчните складове. Мярката можела да бъде въведена в срок от 3 до шест месеца. Горанов е категоричен, че въвеждането на камерите ще е за сметка на собствениците на складове. Разходите, според него, нямало да са големи.
Финансовият министър се застъпи и за въвеждане на системата "бонус малус". Използването на системата бонус малус особено в задължителното застраховане е мярка, която ще дисциплинира шофьорите, коментира той пред медиите в парламента. Трябва да се намери баланс в това кои ще са тези нарушения, които ще влияят в обхвата на поскъпването на гражданската отговорност.
В цяла Европа подобни модели работят, подчерта финансист номер едно. Искаме проблеми с дисциплината на шофьорите по пътищата, каза още той. А "бонус малус" ще помогне за подобряване на дисциплината, тъй като носела повече позитиви. Нейното въвеждане дори е закъсняло, по мнението му.
petar-doychev
на 08.05.2020 в 22:06:57 #1Ситемата бонус-малус не е за дисциплиниране. Ако искахте дисциплина полицията трябва редовно и на подходящи и различни места да контролира ситуацията, но не скрити в храстите а на явни места и хората да знаят, че на тези стратегически места е от особенна важност да спазват ограниченията на скоростта а за другите нарушения да бъдат стимулирани да действат съгласно закона. Колкото повече се тормозят гражданите с неподходящи глоби по неподходящ начин, толкова повече се озлобяват и правят напук. Превенции и добро отношение трябва на първа време а когато неблагоразумието продължава могат да се нанасят глоби. Това отношение в някои държави превъзпитават морално шофьорите. В други просто не ги прилагат. Има си начини достатъчно демократични. Това от моя страна е само лична гледна точка. Винаги може да се измисли и нещо по добро без всяване на страх. Бонус-малус системата е повече санкция и по малко стимул.