Министърът на труда и социалната политика Тотю Младенов заяви, че държавата ще направи всичко възможно от една страна, да не се компрометира проектът за магистралата "Люлин", а от друга, да има пълна гаранция за защита на интересите на работниците и да се спазва трудовото законодателство.
Това министърът посочи, цитиран от БНР, след края на срещата във връзка с проблемите с плащането на българските строители на магистрала "Люлин" от страна на турския изпълнител "Мапа Дженгиз".
Припомняме, преди дни стана ясно, че работниците, които са турски граждани, получават в пъти повече от българските работници във фирмата "Мапа Джингиз", която строи автомагистрала "Люлин".
Поради тази причина сънародниците ни предприеха гладна стачка.
В срещата днес са участвали и представители на компанията, областният управител на Перник, лидерът на КНСБ, представители на Главната инспекция по труда и на Агенцията по заетостта, съобщи БНР.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев, който също е участвал в срещата отбеляза, че заедно със синдикатите ще започне диалог, и е даден срок до две-три седмици да има втора подобна среща.
От днес започват и преговори между синдикатите и фирмата по колективния трудов договор.
След две-три седмици ще има нова среща по проблемите с възнаграждението на работниците, допълни министърът.
Министър Плевнелиев изрази надежда в рамките на диалога да се намерят правила, които да са валидни за всички работници.
Той добави, че при констатирани нарушения от агенциите към социалното министерство Агенция "Пътната инфраструктура" може да изисква налагането на санкции на фирмата.
До три седмици ще са готови първите резултати от проверката за това доколко качествено е изпълнението на обекта от страна на турската фирма, допълни министърът.
Президентът на КНСБ Желязко Христов каза, че в България всички оперативни мениджъри трябва да се държат като в европейска държава, а не да се работи по измислени системи и правила и добави, че вътрешна система на заплащането на труда не може да има.
Според него трябва да има система на заплащане, базирана на квалификацията, личния принос на работника и тя трябва да носи устойчивост, а не противопоставяне на работниците.
Социалният министър припомни, че според подписан протокол от 10 ноември между министерството и турската фирма, фирмата е поела ангажимент да спазва трудовото законодателство на България, да изпълнява задължителните предписанията на Главна инспекция по труда и да осигурява равни условия на труд и заплащането както за българските, така и за чуждестранните граждани.
spirit
на 02.12.2009 в 17:14:32 #3По отношение на изказаните сметки: Да допуснем, че фирмата е командировала хората си тук, това ще доведе до следните парични суми- 35 евро на ден командировачни (европейска директива) умножени по 30 дни = 1050 евро. При споменати 1300 евро заплата приспадаме командировачните 1050 остатъка е 250 евро. Е излиза че получават колкото нашите хора. Това онагледява един счетоводен похват. Разумното в случая е да се проверят разрешителните, които са издадени от социалното министерство при предишното правителство.
sofeto
на 02.12.2009 в 17:02:42 #2абе башибозукът си е башибозик!
Islander
на 02.12.2009 в 17:01:56 #1Абе тоя министър Плевналиев нали обеща тия магистрали "Люлин" и "Тракия" до края на годината да бъдат готави. И сега кво става? Той говори ли турски? Да идва Доган да им превежда.