В ръководството на пътната агенция знаели за искането на Община Своге незабавно да бъде ремонтирана фаталната отсечка край града. Причината - на този път има лошо сцепление. Тромавата процедура в комуникацията с "Трейс" е довела до забавянето на ремонта, който стана след катастрофата от 25 август, в която загинаха 20 души.
Това стана ясно от думите на председателя на агенция "Пътна инфраструктура" инж. Светослав Глосов пред bTV.

16 загинали в катастрофа на пътя София-Своге
Обновена

16 загинали в катастрофа на пътя София-Своге

Близките могат да потърсят информация за пострадалите на тел: 02 982 50 39

Според Глосов, АПИ не е "проспала" казуса.

Припомняме, след като от БСП на 6 ноември поискаха Пътната агенция да разследва състоянието на пътищата, от самата агенция същия ден определиха бившия шеф на АПИ - инж. Дончо Атанасов да разследва какви са ремонтите, направени по негово време.

Според настоящия шеф на АПИ - инж. Глосов, документът от 2017 г. с първо предписание "пълна подмяна на асфалтовото покритие" и срок за изпълнение "Незабавно". "Нито сензация, нито откритие" на Елена Йончева от БСП е това според Глосов. Голяма част от другите констатирани дефекти са били отстранени, но точно въпросът със сцеплението се е оказал спорен.

Доклад доказвал, че асфалтът край Своге трябвало да се подмени незабавно, обяви Елена Йончева

Доклад доказвал, че асфалтът край Своге трябвало да се подмени незабавно, обяви Елена Йончева

Документът бил изпратен до АПИ

Отправяни са искания към изпълнителя да ремонтира пътя гаранционно, но последвал отказ. От "Трейс" изтъкнали, че твърденията в протокола не отговарят на истината и че общината в Своге не е страна по договора за пътния участък. "След техния отказ е направена оценка от нашата пътна лаборатория, която е констатирала конкретни проблеми", заяви шефът на АПИ - Светослав Глосов.

20 вече са жертвите в катастрофата край Своге

20 вече са жертвите в катастрофата край Своге

Обвиняем е само шофьорът

След това бил оформен нов протокол с предписания към "Трейс", датата - дни преди трагичния инцидент. Глосов подчерта, че единственият начин да бъде "притиснат" изпълнител на пътен проект (да изпълни предписание, да работи качествено - б.р.) е в рамките на законово разписаните процедури.

Глосов призова да се изчакат резултатите от разследването преди да говорим за това дали пътят или шофьорът на фаталния автобус има вина за трагедията.

Глосов призна, че не може да си обясни как асфалтът се е оказал със състав, различен от утвърдената рецептура. Според него, обаче, тук не говорим за измама, защото разликата би била под 2000 лв. за 350-метров участък.

Преасфалтираха и положиха шумяща маркировка на пътя край Своге

Преасфалтираха и положиха шумяща маркировка на пътя край Своге

Шумящата маркировка и преасфалтирането са във връзка с катастрофата

Очаква се по-късно през деня омбудсманът Мая Манолова да се срещне с представители на община Своге за обезопасяване на пътя София-Мездра.

Трагедията край Своге показва порочната система в обществените поръчки

Трагедията край Своге показва порочната система в обществените поръчки

Президентът счита, че се поднасят обещания и нови органи, а трябват присъди