В Регионалното министерство търсят пари за забавените заплати на служителите от "Автомагистрали - Черно море" АД за ремонта на АМ "Тракия" - около 40 млн. лв. В това увери служебният регионален министър Виолета Комитова при среща със синдикални представители от КНСБ и представители на "Автомагистрали - Черно море" АД и на КНСБ.

Парите са за ремонт в участъка между Чирпан и Стара Загора на АМ "Тракия". Вдигнат е запорът на сметките на "Автомагистрали" ЕАД, информира зам.-министър Тодор Анастасов.

Търговският регистър вписа новото ръководство на "Автомагистрали"

Търговският регистър вписа новото ръководство на "Автомагистрали"

Очаква се от днес да влязат в ролите си

В срещата участваха също заместник-министър Тодор Анастасов, председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Апостол Минчев, Цветелина Лазарова - началник на кабинета на регионалния министър, и Мирослава Владимирова - главен секретар на МРРБ.

Ремонтът, направен от "Автомагистрали - Черно море" АД е приет, стана ясно по време на срещата.

Парите могат да се вземат от бюджета или чрез бюджета на "Автомагистрали" ЕАД. Проучва се финансовото състояние на държавната компания, за да се прецени дали фирмата може да плати необходимите средства. Предстои провеждане на среща с нейното ново ръководство.

Министър Комитова коментира, че за качеството на изпълнената работа по републиканските пътища в страната ще се разчита на контрол от страна на гражданите, които да сигнализират министерството в случай на недобро състояние. Тя отново подчерта, че според нея най-скъпото строителство е незавършеното и затова държи работата по започнатите обекти да бъде завършена

„Автомагистрали“ недоволни, че нямат достъп до гарантираните пари за „Хемус“

„Автомагистрали“ недоволни, че нямат достъп до гарантираните пари за „Хемус“

Сметката е на името на МРРБ, а не е на името на дружеството

Припомняме, регионалният министър издаде заповед за смяна на ръководството на "Автомагистрали". Когато новият борд внесе в Агенцията по вписванията документите обаче, смяната беше атакувана от Стоян Беличев с мотива, че за постовете се изискват хора, които да са минали конкурс и че съветът на директорите на "Автомагистрали" трябва да е от 5, а не от 3 членове, тъй като дружеството е в категорията на големите предприятия.

След няколко дни Комитова издаде заповед за отмяна на предишната си заповед и издаде нова с абсолютно същия текст, като документите отново бяха внесени в Агенцията по вписванията. Така се постъпва обикновено, когато се търси начин решението на даден казус да попадне на друг съдебен състав, който би могъл да не го оспори. Това обаче в крайна сметка не се е случило.

До решението се стигна, след като на 2 юни Сметната палата публикува доклада по одита на дружеството "Автомагистрали", който й бе възложен от депутатите от 44-то Народното събрание. В доклада се констатират сериозни нарушения и заобикаляне на закона за обществените поръчки чрез директно възлагане от страна на държавата на фирма, която не разполага с капацитета да извърши дейностите по поръчките. Автомагистрали" е превъзлагала на други партньори тези проекти. Едновременно с това от МРРБ излязоха с информация, че на дружества са давани аванси по проекти, за които дори не е имало изготвен технически проект и като пример дадоха свлачищата.