144 598 366 лева ще бъдат необходими, за да се изградят 6.8 километра от Околовръстния път от "Младост" до изхода за АМ "Тракия". Това е участъкът от пътен възел "Цариградско шосе" до пътен възел "Младост".
Сметката е на правителството, което днес взе решение парите да бъдат осигурени от държавния бюджет и от приходите от тол таксуване в период от четири години. Средствата ще се усвояват на база фактически извършени разходи.
Първите реално отпуснати пари за дейности, свързани с изпълнението на проекта, са в размер до 13 919 367 лева. Те се предоставят по бюджета на Министерството на регионалното развитие и благоустройството за 2019 г.
От правителството обясняват, че в резултат на инвестицията отсечката между п.в. "Младост" и изхода за АМ "Тракия" ще бъде с по 3 ленти за движение в посока, средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари към тях. Пресичането с по-големите пътни артерии ще става чрез пътните възли "Стар Лозенски път", "Патриарх Герман", "Самоковско шосе" и "Младост" ("ул. 406"). Ще бъдат изградени три пешеходни надлеза и мостови съоръжения на реките Искър и Кална. Предвидена е и реконструкция на водопроводи, канализация и газоразпределителна мрежа, както и изместване на елелектрически съоръжения, телекомуникации и др.
В резултат на изграждането на участъка от Софийския околовръстен път от пътен възел "Цариградско шосе" до пътен възел "Младост" транзитният трафик ще бъде изведен от столицата и ще подобри движението на транспортните потоци по Трансевропейския транспортен коридор № V. Участъкът е от голямо значение, тъй като осъществява връзка между АМ "Струма" и АМ "Тракия" и провежда транзитния трафик от АМ "Калотина - София" към морските райони и границите с Турция и Гърция.
Чрез изграждането на Южната дъга на град София ще се подобри безопасността на пътуващите. Ще се намали разходът на гориво, което от своя страна ще доведе до намаляване на емисиите на парникови газове, на количеството на отделените фини прахови частици и на нивото на шума. Ще бъде достигната оптимална скорост на движение и ще се осигури комфорт при пътуването.
friend
на 04.09.2019 в 20:34:26 #6Река Кална е широка около 10 м. Смешно е дори да се споменава. Надлезите ще бъдат тип "пасарелка" ...следователно практически никакви пари. Не знам, но за мен тези пари и то при съществуващо трасе.... са малко много. Вероятно трябва при такива проекти да се канят и чуждестранни фирми. Освен това като обществена поръчка трябва да се обяви длъжността Премиер на страната. Също на такъв принцип трябва да бъде и министърът на отбраната ...примерно евреин... на финансите - германец и т.н. Освен това трябва да бъде забранено дори при подозрение да бъде назначаван човек имащ някаква връзка с Русия, а ако все пак някой се промуши... то при първа проява на русофилия да бъде осъден за предателство на род и родина.
Хирам
на 04.09.2019 в 17:26:30 #5изобщо няма за кого да се гласува на тези избори, манолова и фандъкова са хора на тиквата. просто няма да има избор, изобщо не си заслужава да изкарвам ескаладето от гаража да се разнасям до София, ще си седя вкъщи на баира да си играя с децата!
stiliyan-bilchev
на 04.09.2019 в 16:29:49 #4Не искам с парите, които събират от всички да се пъчат само в София. А иначе да за галактически Гинес. Егати крадците. И сега първосигналните "демократични, умни и красиви" софиянци ще гласуват за Фандъкова. Но те толкова могат.
Хирам
на 04.09.2019 в 15:21:27 #3добре поне че от откраднатите десетки милиарди, поне тези 150 мил ще се ползват частично по предназначение. От сумата обезщетението на собствениците ще отиде 15 милиона, за пътища и конструкции - до 20 милиона, отклонения и инфраструктура - максимум 5-7 мил и останалото ще е за ГЕРП. сметката е ясно - ще се ползват 40-50 мил за строеж, крадат се едни 100 мил. и ако не стигат, ще има анекси за още 10-20 % от сумата, за да се закръгли цифрата. В резултат, тапата ще се изтегли от Младост към резиденцията на Президента, където пътят става двупосочен в две ленти и е така до Люлин и разклона за Банкя - тамам още 7-8 километра. Този участък пък ще струва още 450 милиона, разпределени в същата пропорция, които ще се усвоят в следващата петилетка евентуално на три части. Освен ако не решат да сменят Тиквата и да изгонят Прасчо, да дойде некой по-малко крадлив и да направи пътя от Младост до Люлин за истинските 100 милиона, колкото струва най-много! А сега ме плюйте гербаджийски т ъ п а н а р и !
Philosopher
на 04.09.2019 в 15:13:45 #2Изключително важна отсечка Задръстванията сега са кошмарни Не видях информация за сроковете Този път ли шофьора на хвърчилото, недоразумението президент се опитваше да бави?
tetaka.te
на 04.09.2019 в 14:01:54 #1Една Тиква веднъж попита за 40 километров път в сложни геологични условия заедно с язовир за 280 мил дали е покрит със злато, аз ще попитам тия 6,8 километра с диамантена настилка ли ще ги правят? : : : :