50 загинали по пътищата в България само през първите 20 дни на октомври.

Това сочат официалните данните на МВР. Така общият брой на убитите при катастрофи, от началото на годината, вече е близо 500, пресмята бТВ.

Едни от най-тежките инциденти, които отнемат човешки живот, са челните сблъсъци между превозни средства. През последната седмица, при подобни катастрофи живота си загубиха поне 12 души.

Изяснена е самоличността на петимата загинали в катастрофата на пътя София-Варна

Изяснена е самоличността на петимата загинали в катастрофата на пътя София-Варна

Децата са на 10 и на 3 годинки

Тази сутрин на изхода на Златица в посока Пирдоп, при удар между два автомобила загина 20-годишен младеж, а четирима души бяха откарани в болница с различни наранявания.

5 жертви взе друг сблъсък между автомобили - вчера, на пътя София - Варна, между Омуртаг и Антоново.

Прокуратурата разследва катастрофата с пет жертви на пътя София-Варна

Прокуратурата разследва катастрофата с пет жертви на пътя София-Варна

Назначени са съдебномедицински експертизи

Други шестима бяха убити на 14-ти октомври, при тежка катастрофа край казанлъшкото градче Крън, на пътя за Габрово.

За 9 месеца у нас при челен сблъсък са загинали 75 души при 289 пътнотранспортни произшествия. Ранените са над 550.

20-годишен загина при тежка катастрофа в Златица
Обновена

20-годишен загина при тежка катастрофа в Златица

Други трима са ранени

Експерти от автомобилния бранш напомнят, че в последните години честото поглеждане на телефона и инстинктивното завъртане на волана е причина за тежкия удар. А липсата на колани на пътниците отзад може да е фатална и за тях, и за хората отпред.

"Повечето ПТП стават със скорост 65 км, но и това не е безопасно, при 50 км нашето тегло може да нарасте до 2-3 тона. Тялото полита напред, удря се в седалката, и същевременно те могат да получат наранявания", обясни инж. Емил Панчев, председател на СБА.

Като най-лошия вид ПТП. Така автомобилният състезател Димитър Илев описва челния удар.

"Много по-добре е човек да се хвърли в канавка, това е по-малко опасно, отколкото да се блъснеш челно - казвам го от личен опит, защото бях състезател", казва Димитър Илиев, автомобилен състезател.