Българските пътища са строени предимно в последните 50 години. В последните 30 години поддръжката е с ниско качество.

28% от пътищата ни са за основен ремонт. Това стана ясно от коментара на министър Андрей Цеков в студиото на БНТ. Пробите, част от изследването, представено вчера в МРРБ, са вземания от трасета, на които изтича срокът на гаранцията. Там, където са констатирани несъответствия, държавата е направила рекламация. В разумни срокове трябва да се отстранят дефектите, обясни Цеков.

Около 5000 километра са за основен ремонт. Това не е по силите на бюджета, затова се приоритизират трасетата. В АПИ има нужда и от структурни реформи, смята министър Цеков. Основни звена в агенцията, според него, са неправилно структурирани, а текущият контрол е в състояние на хронично заболяване, смята министърът. Качество се гарантира само с контрол, по мнението му.

По темата за изборната миграция, МРРБ вижда аномалии по места. Това се случва, защото не се спазва законът, по думите на Цеков. Според министъра трябва да се правят регулярни проверки от териториалните звена на ГРАО. И тук регионалният министър смята, че е виден дефицитът на контролните системи.

Гроздан Караджов пита кой в АПИ дава различни становища за едни и същи пътища

Гроздан Караджов пита кой в АПИ дава различни становища за едни и същи пътища

Едно и също тяло в Пътната агенция имало две противоположни твърдения