Електрическите тротинетки, както и велосипедите са несравнимо по-безопасни от автомобилите и сериозните инциденти с тях са единици, докато колите причиняват смъртта на стотици хора годишно и трайно увреждат десетки хиляди. С такава позиция излезе Българската асоциация за електромобилност (БАЕМ), по повод предложените днес нови ограничения за електрическите тротинетки в столицата.

От там посочват, че над 80% от водачите на тротинетки са слезли от коли, като по този начин са направили пътищата по-безопасни и задръстванията са намалели. Според асоциацията същите предимства има и използването на велосипеди.

Всякакви ограничения на тротинетките и велосипедите трябва да се правят внимателно и да са придружени с предоставянето на алтернативи и с развитие на велоинфраструктурата в София, смятат от Българската асоциация за електромобилност.

Организацията изтъква, че тротинетките и колелата са пряко решение на повечето проблеми на големите градове като задръствания, мръсен въздух, липса на паркоместа. Едновременно с това те са много по-безопасни от автомобилите. Това ги прави естествен съюзник на всяка градска управа, допълват от БАЕМ.

От асоциацията подчертават, че ограничаването на карането през парковете и други пешеходни зони, без предоставяне на алтернативи, ще принуди много водачи на тротинетки да се върнат към колите, което ще бъде много по-голям риск за повишаване на инцидентите и за по-сериозни катастрофи.

Според Владислав Стоицов, председател на Управителния съвет на БАЕМ, друг риск е това да доведе до увеличаване броя на тротинетките по булевардите около парковете, което със сигурност също може потенциално да увеличи инцидентите и катастрофите.

По думите му подобни промени трябва да са придружени с развитие на велосипедната инфраструктура и предоставянето на алтернативни маршрути, по които тротинетките и велосипедите да се придвижват в района на парковете и останалите пешеходни зони.

Асоциацията подкрепя другите две промени на Наредбата за организация на движението на територията на Столична община, предложени днес - за ограничаване на скоростта на електрическите тротинетки до 25 км./час, както и за забрана паркирането на тротинетки в пешеходните зони, освен на местата, определени за това.

"Съзнаваме, че единици недобросъвестни водачи на тротинетки нарушават правилата и карат с превишена скорост, както и преминават опасно през пешеходни зони. Важно е те да бъдат санкционирани, но не бива тяхното поведение да компрометира цял един нов вид екологичен транспорт и хиляди съвестни водачи, управляващи своите тротинетки безопасно в София и допринасящи за по-малко задръствания и по-чист въздух", каза още Владислав Стоицов.

Забраняват ел. тротинетките в паркове и по тротоари в София

Забраняват ел. тротинетките в паркове и по тротоари в София

Предлага се максимална скорост от 25 км/ч