Не обявяваме война на електрическите тротинетки - те са бърз и екологичен транспорт. Не искаме да създадем трудност, но искаме да осигурим безопасна градска среда. Това заяви председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев, цитиран от bTV.

Той посочи, че има няколко насоки. Основният акцент е ограничаването на неправилното паркиране в паркове, пешеходни пространства и площади. По думи на Георгиев най-притеснителни са инциденти, при които се удрят пешеходци.

Той даде пример с решението на Париж, прието след референдум - пълна забрана на електрическите тротинетки.

Столичният общински съвет предлага максимална скорост от 25 км/час.

Георгиев отбеляза, че тротинетките под наем в столицата са 2000. По данни на КАТ в София за две години има над 1600 нарушения, санкционирани от МВР.

Асоциация иска санкции за джигитите с е-тротинетки

Асоциация иска санкции за джигитите с е-тротинетки

Поводът са медийни публикации, в която се вижда как водачи се движат със скорост в пъти над допустимата

Той посочи, че се забранява движението на тротинетките в паркове, градини, площади, тротоари и пешеходни зони. Това обхваща пространството пред НДК. Тротинетките могат да се бутат през посочените места.

"Задължаваме фирмите, които отдават тротинетки под наем, да ограничат софтуерно скоростта на тротинетките, като в паркове и градинки то ще е до 5 км/час. Личните тротинетки също ще се бутат. Глобата е 50 лева", обясни председателят на СОС.

КАТ затяга контрола върху е-тротинетките

КАТ затяга контрола върху е-тротинетките

В рамките на акцията "Ваканция! Да пазим децата на пътя"

Относно паркирането до метростанции, детски площадки, паркове, градини, входове - в тези пространства то е напълно забранено.

"В паркове и градини ще има зони на входните алеи, в които да се оставят тротинетките. Ако се остави тротинетка на забранено място, таксуването ще продължи", посочи Георгиев и уточни, че не може да се окаже контрол върху паркирането върху тротоарите. Въпреки това граждани ще могат да подават сигнали за неправилно паркирани тротинетки.

Новите правила първо трябва да бъдат гласувани от Столичния общински съвет.