За около 6 км опашка на ГКПП "Кулата" само от тази сутрин сигнализира Даниела Дойкова, член на УС на Сдружение на малки и средни превозвачи. Шофьорите закъсняват със срокове на доставки, затормозяват се, липсват каквито и да е било условия. 

Подобно е положението и на границата ни с Румъния на Дуранкулак, а и на Видин.

В последната година и половина от сдружението са подавали множество сигнали именно за кантарите, които се оказва обаче, че не се контролират от нито една институция. Има софтуерен проблем, който дава отклонение от 400-500 кг на камион. Това допълнително затруднява трафика.

Превозвачи плашат с блокади заради тестове на границата с Гърция

Превозвачи плашат с блокади заради тестове на границата с Гърция

Според тях това е поредното нарушение на европейското споразумение за зелени транспортни коридори

От Сдружението са подавали искане на ГКПП "Кулата" да бъде осигурен зелен коридор за празните камиони, които да не бъдат мерени, защото не носят товар. Това ще облекчи режима на преминаване с документите и трафика. Отговор до този момент няма.

"Върви се към разрушаване на малкия и средния бизнес. Институциите не обръщат внимание към нашите искания." 

С 14 млн. лева финансират 208 заявления на автобусни превозвачи

С 14 млн. лева финансират 208 заявления на автобусни превозвачи

Министерството на транспорта ще сключи договори с одобрените кандидати

Димитър Димитров от Камара на автомобилните превозвачи в България потвърди за проблемите на границата. По думите му два са основните проблеми - единият е измерването на всеки камион, който преминава границата - на вход и на изход през "Кулата". Това е само на българската граница. По мнението на шофьори обаче левият и средният кантар на ГКПП "Кулата" дават отклонение. Освен това кантарите са изключително чувствителни и трябва да се минава плавно, внимателно и с определена скорост, а и да се внимава за преместването на стоката.

Със сегашните осови кантари, ако камион е претоварен, той не се глобява, а плаща такса според километрите, обясни Димитров. 

Превозвачи готвят протест заради постоянни опашки на ГКПП "Капитан Андреево"

Превозвачи готвят протест заради постоянни опашки на ГКПП "Капитан Андреево"

Километричните колони и чакането с дни изнервят шофьорите

Вторият проблем е, че шофьорите нямат право на повторно измерване на стоката. Ако има разминаване с декларираните количества и измерения тонаж на камиона, се заплаща такса. При държавна такса - административният акт не може да бъде обжалван.

Превозвачите нееднократно са искали среща с ръководството на агенция "Митници". Към момента такава среща не е реализирана.

От Агенция "Митници" заявиха пред news.bg, че спорът с кантарите е стар. От месец имат ново ръководство и се планира среща с превозвачите. "Кулата" е един от най-натоварените пунктове, допълниха от агенцията.

Вече са предприети действия по въвеждане в регулация на автоматичните везни на ГКПП "Кулата", тъй като такава е необходима. Установено е, че в последната година са получени голям брой оплаквания от страна на превозвачи относно работата на кантарите.

За да се въведат в регулация на автоматичните везни е нужна промяна на Наредба за средствата за измерване, които подлежат на метрологичен контрол. По тази мярка вече е постигната принципна договорка с Министерство на икономиката и Български институт по метрология.

Новото ръководство на агенцията е възложило анализ на трафика. Към момента на денонощие през ГКПП "Кулата" преминават над 2000 товарни автомобила, като трафикът е изключително интензивен поради пренасочване на товарни камиони от други неработещи във връзка с ковид мерките чужди гранични пунктове.

Според данни на "Гранична полиция" към 6 часа тази сутрин трафикът беше интензивен на ГКПП "Кулата" на изход за товарни автомобили. Всички влизащи в Гърция трябва да имат предварително попълнен формуляр за пътуване и получен QR код заради коронавируса.