Пътят при Владая е отворен, по магистрала „Хемус" движението е нормално, а по „Тракия" към 15,10 ч. трафикът в двете посоки е възстановен.
Проходът „Шипка" в 16.15 часа е отворен, в „Хаимбоаз" се изтеглят заседнали тирове, съобщават от пресцентъра на пътната агенция.
Инж. Дончо Атанасов - директор дирекция „Оперативен контрол и управление на риска" в НАПИ, уточня, че пътят при Владая е опесъчен и изчистен.
По негови думи обаче, не е добра синхронизацията на работата с КАТ.
Затрудненията от сутринта идват от тежкотоварните автомобили - поради тяхната неготовност за движение в зимни условия.
Към момента движението е възстановено и няма проблеми с трафика, но тировете се спират.
На Владая пътната агенция е извършила сериозен ремонт, хоризонталанта маркировка е обновена.
Всичко в прохода, което е по силите на агенцията, е направено. Обстановката е усложнена, но е установен контрол над движението, коментира Атанасов.
Неготовността на тежкотоварните автомобили за движение в зимни условия стана причина и за усложнения в трафика по АМ „Тракия", при Вакарел.
Закъсалите автомобили по автомагистрала "Тракия" масово са били с летни гуми и се е наложило много от тях да бъдат избутвани на ръка, за да се осигури достъп на снегопочистващата техника за разчистване на платното.
Към 15.10 ч. по данни на директора на Областно пътно управление - София тирът, станал причина за „запушване" на движението, е изтеглен в аварийната лента.
Трафикът при Вакарел е възстановен в двете посоки. МПС следва да се движат с намалена скорост.
По данни на ОПУ - Стара Загора от 15,30 ч. от двете страни на прохода „Шипка" има заседнали тирове.
След като бяха предприети операции по изтеглянето им до върха, движението през прохода „Шипка" беше възстановено в 16.15 часа.
Също по данни на ОПУ - Стара Загора към 15,50 ч. започна спирането на автомобили при Гурково в „Хаимбоаз" за коло 1 час, тъй като от страната на ОПУ - Велико Търново има автомобили влезли в прохода с летни гуми.
По информация на директора на ОПУ - Велико Търново водачите не спазват указанията на контролните органи, което е довело да образуването на вериги от автомобили.
До 17 часа днес в София са станали 135 леки пътни произшествия и 2 тежки катастрофи. Ранени са двама души, които са откарани в болница.
По последна информация директорът на ОПУ - Стара Загора инж. Динко Георгиев прави проверка по Подбалканската линия в участъка Казанлък-Карлово.
Ще се провери почистването на пътя, организацията на движение и защо не се спазва наредбата тежкотоварните автомобили да не преминават през прохода "Шипка".
Към 16.45 часа информацията подадена от ОПУ - Велико Търново е, че проходът Хаинбоаз се почиства и до няколко минути движението през него ще бъде нормализирано.
Снеговалежът в София е спрял. По направлението за Сливница, където имаше също проблеми товарните автомобили се пропускат постепенно като леките автомобили се движат.
По направлението от Ябланица към Плевен в с. Петревене се е получило забавяне на движението, защото товарен автомобил, който се е поднесъл е изсипал товара на платното и сега се разчиства.
Времето в планините е много лошо. Температурите са под нулата. Има големи снегонавявания.
На Витоша пътищата към „Алеко" и „Златните мостове" не са почистени, съобщиха от Планинската спасителна служба.
Влаковете в страната се движат по график, съобщиха от БДЖ. На летище - София също няма проблеми. Самолетите излитат и кацат нормално.
Силният вятър и сняг примесен с дъжд тази сутрин затрудни движението по първокласния път Е 79. По Кресненското дефиле има паднали камъни по пътната настилка.
Мокрите и хлъзгави пътища в Благоевградско причиниха няколко леки катастрофи без жертви. Сняг вали в общините Благоевград, Симитли, Разлог и Банско. Няма информация за задръствания през прохода "Предела".
През почивните и празнични дни са въведени временни ограничения за движението на товарни автомобили по пътя между град Мелник и Рожен.
Снеговалежът в Кюстендилско намалява, обилно вали само в Конявската планина. Главният път София - Скопие и другите пътища в района са проходими, където е необходимо работят снегопочивстващи машини и техника.
Два автобуса с пътници са се завъртели на хлъзгави пътища. Единият е в района на Радомир след Конявската планина, а другият на изхода на кюстендилското село Соволяно. При двата инцидента няма пострадали хора.
Имало е закъсали автомобили на пътя Дупница - София при село Дяково, но там вече е почистено и отворено за движение.
Stefano
на 22.11.2008 в 20:30:03 #15В Германия ако след 1 октомври колата ви не е екипирана зимни гуми просто застрахователите не и покриват никаква възникнала щета. А е верно че всички(поне една голяма част) тръгваме на път (даже и с непододящо екипиран за условията автомобил)с мисълта, че на нас нищо не може да ни се случи. Ащо се отнася до споменатите по долу тестове на автобилд тестващите да си заврат резултатите в трибуквието. Аз на тествое на автобилд от години не вярвам според тях по добра кола от VW няма и по добра гума oт Continental също.
тъпото
на 22.11.2008 в 20:20:08 #14сан бернар, какво им обясняваш бе? култура е нужна тука! не само за гуми, култура на шофирането...
сан бернар
на 22.11.2008 в 19:26:03 #13Точно на лед с добри зимни гуми в комбинация с предно предаване няма страшно. Непреодолим е само много дълбок сняг.
Батман
на 22.11.2008 в 19:25:40 #12....тия канадците са малко луди бре
, и пролетта ако те хванат да караш с тия гуми със железните шипчета - пак има глоба
Чоко
на 22.11.2008 в 19:21:00 #11Бичкията Гусподинье, с чисто нови, даже и канадски зимни гуми на непочистен/заледен път няма никъде по-далеч от канавката да стигнете. Зимните гуми дават реално предимство в доста ограничен набор от условия (според тестова на АвтоБилд под _минус_ 7 градуса) и никакво съдиране на канадски задници не може да промени този факт. Във всички останали случаи без съответна обработка на пътя никакви вълшебни гуми няма да помогнат.
сан бернар
на 22.11.2008 в 19:20:17 #10И вериги вече не слагат. За сведение, веригите служат само за да изкачиш някой баир, а не да караш с тях километри. Те ще се скъсат, ще съсипят гумите, а за разрушителният ефект от веригите на стотици тирове върху настилката не ми се и говори. Като има сняг, стойте си в къщи.
carlos
на 22.11.2008 в 19:13:06 #9За сведение на непросветените,за товарни автомобили зимни гуми няма. Говори се за вериги.
3dfx
на 22.11.2008 в 18:58:31 #8Не мисля, че липсата на закон за зимните гуми е проблемът. И без закон никога не карам през зимата с летни или всесезонни гуми и мисля, че който държи да пътува поне малко по-лесно и безопасно би трябвало да използва гуми със размер и състав подходящи за пътните условия и автомобила, който управлява. Купуването на стари, макар и запазени, гуми също не е добър вариант, защото гумата старее и губи свойствата си...
сан бернар
на 22.11.2008 в 18:53:44 #7И тази година като миналата ще ви светна, че големите камиони не слагат зимни гуми. В цяла Европа просто спират встрани на паркинги или на пътя и чакат да бъде почистен снега. Леките коли слагат зимни гуми, но камионите вече и вериги не слагат. Тираджиите се смеят - кой в Европа слага вериги? Там се чисти. Научете се през зимата преди да тръгнете на път да проверявате метеопрогнозата за следващия ден, осведомявайте се за проходимостта на пътищата и по време на пътуване, защото пътните условия се менят за броени минути. Не мрънкайте за камионите, защото тези хора работят, а повечето от вас са тръгнали посред зима без да си помислят къде отиват. И чак като останат заринати някъде в снега за часове и премръзнат като кучета, чак тогава ще мислят, като тръгват на път. Заредете догоре с гориво, ако ще да имате и 15 км. път пред вас, проверете си автомобила. Не тръгвайте с разни разклопани таралясници, защото ще духате на пръстите покрай тунелите на магистралата. Не бъдете твърдоглави. В такива дни си стойте в къщи на топло и не преумножавайте и без това големия хаос по пътищата. Срещу природата не може да се борим. Трябва време, за да се почисти.
Чоко
на 22.11.2008 в 18:28:53 #6Зимните гуми им виновни - пълни глупости! Допреди 15тина години никой не беше чувал за зимни гуми и нямаше такива задръствания по пътищата. Чистене му е майката, ма на управляващите все народа им е виновен..
hufu
на 22.11.2008 в 18:25:57 #5как още никой не се е изказал , че Бойко е виновен
ivr
на 22.11.2008 в 18:00:48 #4Мили другарчета
))) никъде в закона за движение по пътищата не се споменава терминът "зимни гуми" или някакъв негов аналог . Господата просто са указали дълбочината на грайфера, което пък няма ама нищо общо с температурата за която е предназначена гумата. Така че няма какво да се чудите и маете защо масово чужди тирове си карат със летни гуми. Просто няма такъв закон. А и ако гумите им отговарят на нашите изисквания "грайфер" даже могат да ни накарат да им платим че не си поддръжаме пътищата и т.н . тук някой адвокат може да се изскаже по-точно.
))))
нешо
на 22.11.2008 в 17:31:30 #3Днес карах по АМ"Тракия" и това беше най-тежкото пътуване в живота ми.На места се караше с 20 км/ч и имаше много закъсали камиони.Просто ужас-снега изобщо не беше почистен и имаше огромни преспи,освен това имаше мъгла и валеше силен сняг.
Минувач
на 22.11.2008 в 17:06:02 #2Тировете с летни гуми да се спират още на границите. Повечето са турски. Да спират и тези, които влизат през Дунав-мост...
SL
на 22.11.2008 в 16:57:48 #1