Община Стара Загора апелира към за общи превантивни действия срещу неправомерно използване на тротинетките, съобщават от пресцентъра.

От Общината посочват, че контролът е засилен, но реалният обрат може да е дело само на общи усилия.

Според официалната статистика близо 200 души са пострадали през миналата година в България, 5-има са загиналите водачи на тротинетки. Между 30 и 50% от черепно-мозъчните травми са резултат от каране с висока скорост, в тъмните часове, без предпазна каска или след употребата на алкохол, посочва още Община Стара Загора.

Във връзка с това секретарят на Общината Николай Диков е предложил проект на Закон за изменение и допълнение на Закона за движение по пътищата с мотиви към него и предварителна оценка на въздействието, който е предложен на вниманието на Национално сдружение на общините в Република България (НСОРБ). В текста на проекта се отбелязва, че трябва да се отговори на нарастващите предизвикателства, свързани с бързото навлизане и масовото използване на индивидуалните електрически превозни средства в градовете. На теория тротинетките са удобен, бърз и екологичен транспорт, но на практика пораждат редица нови рискове за пътната безопасност. А настоящата законодателна рамка не може ефективно да ги регулира.

Предложението на Диков е да бъде забранено карането на тротинетки нощем и след прием на алкохол, а каските да станат задължителни.

До 50% от паданията от тротинетки водят до черепно-мозъчни травми

До 50% от паданията от тротинетки водят до черепно-мозъчни травми

Тротинетките имат до 200 пъти по-висок риск от нараняване в сравнение с автомобилите