Кметът на София Васил Терзиев съдейства по отношение на това трамвайният транспорт да се превърне в приоритет за столицата. Част от нещата, които предстои да се случат в следващата година, е да се довърши реконструкцията и разширението на бул. "Рожен", предстои стартиране на ремонтите на трамвайните трасета на бул. "Александър Стамболийски" и бул. "Княгиня Мария Луиза". Това заяви общинският съветник от ПП-ДБ-Спаси София Борис Бонев на пресконференция в Столичния общински съвет относно напредъка на работата по редица проекти в направление "Транспорт и градска мобилност".
Той посочи, че най-големият приоритет за транспорта на София след довършване на десетте метростанции е изграждането на ринговия трамвай по бул. "Тодор Каблешков". Този трамвай ще е един от най-използваните трамваи в София, като рингово метро с обслужване на над 60 000 пътници дневно, изтъкна Бонев. До края на мандата на сегашното мнозинство в Столична община трябва да е готов поне един от ринговите трамваи на София.
"2025 г. ще е тежка година за трамвайния транспорт, но след тяхното отваряне, ще можем най-сетне да се похвалим с мрежа, която не унищожава трамваите", категоричен бе общинският съветник от ПП-ДБ-СС.
Във връзка с пътната безопасност предстои да бъдат поставени нови 12 камери за скорост, като ще бъде изградена инфраструктурата за поставяне на камерите за контрол на скоростта на "Александър Малинов", "Сливница" и Цар Борис III.
По отношение на паркирането, Борис Бонев заяви, че са прегледани 300 имота в кварталите на София за строителство на паркинги. 15 са подходящите терена, на които могат да бъдат изградени места за паркиране. По това време догодина първият от тези паркинги трябва да е на етап строителство.
Заместник-кметът по транспорт и градска мобилност инж. Илиян Павлов заяви, че за ПП-ДБ-Спаси София градският транспорт е кауза. Важно е да слушаме гражданите какви оплаквания имат относно градския транспорт, каза той. ПП-ДБ-Спаси София предвижда нови трамвайни линии и оптимизация, за да може превозните средства да достигнат до повече хора.
Павлов посочи, че в голяма част от София са осветени вече Западен парк, Южен парк, Северен парк, като се подготвя голяма обществена поръчка за LED осветление.
Общинският съветчник от ПП-ДБ Симеон Ставрев посочи, е са увеличени заплатите на служителите в градския транспорт с 15%. Има голяма ножица между по-възрастните и по-младите водачи, като с бонусната система трябва да бъде решен проблемът с отлива на водачи от автобусите, тролеите и трамваите. Той увери, че ПП-ДБ-Спаси София не дели градския транспорт на райони, като нископодовите трамваи ще обслужват и "Надежда", и "Връбница", и "Обеля".
Общинският съветник от ПП-ДБ Димитър Петров заяви, че има търсене за велоалеи в София, като бъдещи велоалеи на инфарктни места ще бъдат обсъждани с местната общност. Ще бъде проектирана велоалея от София до Банкя. Ще бъдат обособени и повече пешеходни пространства в центъра на София - има идеи за обособяване на допълнителни пешеходни пространства като ще бъдат обсъдени както с бизнеса, така и с местната общност. Едни от предполагаемите нови пешеходни зони в София са улица "Шишман" и цар Иван Асен II.