Кметът на София Васил Терзиев съдейства по отношение на това трамвайният транспорт да се превърне в приоритет за столицата. Част от нещата, които предстои да се случат в следващата година, е да се довърши реконструкцията и разширението на бул. "Рожен", предстои стартиране на ремонтите на трамвайните трасета на бул. "Александър Стамболийски" и бул. "Княгиня Мария Луиза". Това заяви общинският съветник от ПП-ДБ-Спаси София Борис Бонев на пресконференция в Столичния общински съвет относно напредъка на работата по редица проекти в направление "Транспорт и градска мобилност".

Той посочи, че най-големият приоритет за транспорта на София след довършване на десетте метростанции е изграждането на ринговия трамвай по бул. "Тодор Каблешков". Този трамвай ще е един от най-използваните трамваи в София, като рингово метро с обслужване на над 60 000 пътници дневно, изтъкна Бонев. До края на мандата на сегашното мнозинство в Столична община трябва да е готов поне един от ринговите трамваи на София.

Терзиев се надява до 2035 г. 80% от пътуванията да са с градски транспорт

Терзиев се надява до 2035 г. 80% от пътуванията да са с градски транспорт

Кметът подписа Договор за климатична неутралност на София

"2025 г. ще е тежка година за трамвайния транспорт, но след тяхното отваряне, ще можем най-сетне да се похвалим с мрежа, която не унищожава трамваите", категоричен бе общинският съветник от ПП-ДБ-СС.

Във връзка с пътната безопасност предстои да бъдат поставени нови 12 камери за скорост, като ще бъде изградена инфраструктурата за поставяне на камерите за контрол на скоростта на "Александър Малинов", "Сливница" и Цар Борис III.

По отношение на паркирането, Борис Бонев заяви, че са прегледани 300 имота в кварталите на София за строителство на паркинги. 15 са подходящите терена, на които могат да бъдат изградени места за паркиране. По това време догодина първият от тези паркинги трябва да е на етап строителство.

Заместник-кметът по транспорт и градска мобилност инж. Илиян Павлов заяви, че за ПП-ДБ-Спаси София градският транспорт е кауза. Важно е да слушаме гражданите какви оплаквания имат относно градския транспорт, каза той. ПП-ДБ-Спаси София предвижда нови трамвайни линии и оптимизация, за да може превозните средства да достигнат до повече хора.

СО иска 28 млн. лв. компенсация от държавата за преференциалните карти за градски транспорт

СО иска 28 млн. лв. компенсация от държавата за преференциалните карти за градски транспорт

Васил Терзиев призова държава да си влезе в ролята

Павлов посочи, че в голяма част от София са осветени вече Западен парк, Южен парк, Северен парк, като се подготвя голяма обществена поръчка за LED осветление.

Общинският съветчник от ПП-ДБ Симеон Ставрев посочи, е са увеличени заплатите на служителите в градския транспорт с 15%. Има голяма ножица между по-възрастните и по-младите водачи, като с бонусната система трябва да бъде решен проблемът с отлива на водачи от автобусите, тролеите и трамваите. Той увери, че ПП-ДБ-Спаси София не дели градския транспорт на райони, като нископодовите трамваи ще обслужват и "Надежда", и "Връбница", и "Обеля".

Общинският съветник от ПП-ДБ Димитър Петров заяви, че има търсене за велоалеи в София, като бъдещи велоалеи на инфарктни места ще бъдат обсъждани с местната общност. Ще бъде проектирана велоалея от София до Банкя. Ще бъдат обособени и повече пешеходни пространства в центъра на София - има идеи за обособяване на допълнителни пешеходни пространства като ще бъдат обсъдени както с бизнеса, така и с местната общност. Едни от предполагаемите нови пешеходни зони в София са улица "Шишман" и цар Иван Асен II.

В СОС се нацупиха, че лично Терзиев обявил програмата за новите трамваи, тролеи и автобуси

В СОС се нацупиха, че лично Терзиев обявил програмата за новите трамваи, тролеи и автобуси

Обявлението било и прибързано