Пет варианта на трасе за изграждането на участъка от АМ "Струма" през Кресненското дефиле предлагат от АПИ. Те ще бъдат обсъдени на 11 септември, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура".
От 9 ч. в община Симитли, а от 14 ч. в община Кресна е общественото обсъждане на Доклада за оценка на въздействието върху околната среда за подобряване на трасето на лот 3.2 на автомагистралата, на които ще бъдат разгледани разработените варианти.
Първият вариант е наречен Източен вариант Г10.50
Източният вариант разделя движението на две самостоятелни и раздалечени едно от друго пътни платна. В посока Гърция трасето преминава по съществуващия път I-1 (Е-79), а за София е по нов терен на изток от Кресненското дефиле.
Платното в посока София - Кулата ще използва изцяло съществуващия първокласен път I-1 (Е79) до началото на гр. Кресна.
Платното от Кулата за София е по нов терен на изток от Кресненското дефиле. Започва на 100 м след пресичането с ж. п. линията за мина Ораново, минава в ляво от съществуващия път и се развива успоредно на него, след което тръгва на югоизток, преминава успоредно на река Градевска и между кварталите "Ораново" и "Дълга Махала" на гр. Симитли.
След това трасето пресича път II-19 Симитли - Гоце Делчев и навлиза в ската. Там ще бъде прокопан тунел с дължина 350 м, а след него ще има виадукт с дължина 200 м.
В платното за София е предвидено изграждането на 18 виадукта с обща дължина 5 087 м, 5 тунела с обща дължина 4 200 м, 1 мост - 96 м, 11 надлези и подлези, подпорни и укрепителни стени.
При Източния вариант са предвидени напречни връзки между двете платна, като се използват съществуващите пътища
Вторият вариант е "Дълъг тунелен вариант ", тунел "Кресна"
Началото на участъка е при пътен възел "Крупник". Тунел "Кресна" е с дължина 15,4 км. Той е с две тръби и с възможност за евакуация във втората тръба през напречни връзки. Дължината на цялото трасе на автомагистралата в този участък, включващо пътна и тунелна част, е около 21 км.
Третият вариант е Източен вариант Г20, извън Кресненското дефиле
Този вариант на трасе е по нов терен извън Кресненското дефиле. И двете платна на движение са изнесени в източна посока около селата Брежани, Стара Кресна и Ощава.
Трасето започва около 100 м след пресичане с ж.п. линията за мина Ораново, ляво от съществуващия път Е-79 и се развива успоредно на него, след което тръгва на югоизток, успоредно на река Градевска, между кварталите Ораново и
В този вариант е предвидено изграждането на 5 тунела с обща дължина 4 200 м, 18 виадукта с дължина 5087 м, един мост с дължина 96 м, подлези и надлези, както и подпорни и укрепителни стени. При пресичане на съществуващите напречни пътища са предвидени пътни възли, осигуряващи всички посоки на движението.
Четвъртият вариант е Г20 - син
Този вариант се развива през Кресненското дефиле, при максимално използване на трасето на съществуващият път I-1 (Е79). Двете платна на автомагистралата са разработени така, че последователно се раздалечават и доближават едно спрямо друго в ситуационно и нивелетно отношение.
Петият вариант Г20-червен
Този вариант в по-голямата си част също преминава през Кресненското дефиле. Проектното трасе започва южно от пътен възел "Крупник".
Приблизителната дължина на трасето е 21 км.
sasho-aleks-aleksandrino
на 13.08.2017 в 17:18:34 #2най добрия вариант е третия.Да изтеглят магистралата на изток и дефилето да си остане така живописно
halo
на 12.08.2017 в 15:06:35 #1Дано екоамбреажите не поискат шести...