С размера на такса смет продължава "да се бърка в джоба" по-дълбоко от необходимото на гражданите и на фирмите в столицата. С такава теза общинският съветник от БСП Борис Цветков излезе на пресконференция в Столична община.
Дни след като заедно с колежката си Христова изпратиха писмо с конкретни въпроси до столичния кмет Йордан Фандъкова, от БСП - София поставят и други въпроси, свързани със сметосъбирането и ефективността му в София.
Според Цветков от Столична община не могат да защитят за какво точно им трябват парите, защо събраните и предвидени в бюджета средства не са изразходвани. Като пример те дават, че от предвидените 850 000 лв. за 2016 г. за изграждане на жп връзка към завода за боклука са разходвани 0 лв.
Единственото усвоено напълно перо е закупуването на 5 високопроходими автомобили за Столичния инспекторат, като машините не са високопроходима техника за почистване, а високопроходими леки автомобили.
На пресконференцията Борис Цветков коментира шеговито, че все още не е видян премиерът да се движи с тези автомобили, имайки предвид скандала от миналата седмица с джиповете на горските.
Левите в София са възмутени и че не се приемат техните мотивирани предложения за намаляване на размера-промила и за 5% отстъпка за плащане на цялата такса в началото на годината, при положение, че тази отстъпка съществува за данък сгради, а е въведена и в други общини в България.
От БСП- София питат и още колко са фирмите освободени от такса смет и какви количества сами са извозили до завода, като изразяват съмнение, че има ощетяване на Столична община. Левите в СОС задават допълнителни още 4 въпроса по сигнали за нередности в работата на Завода за боклук в София и настояват за изтегляне на внесения от доклад за отчет за 2016 година и план-сметката за чистотата за 2017. Припомняме, въпросният доклад е внесен от подалата оставка само преди два дни зам.-кмет Мария Боядийска.
"Предлагам, Фандъкова и новите отговорници за сектора да разгледат и актуализират отчета за 2016 г. и план сметката за 2017 г. с важните липсващи към момента данни и да внесат за обсъждане и гласуване актуализиран доклад. За всички разминавания и неточности е ясно, че отговорността е на Фандъкова, защото тя освен че назначи Бояджийска, но и изказа пълна благодарност за свършеното от нея", заяви Борис Цветков.
Левите настояват също кметът на СО да обяви публичен конкурс за избор на директор на Завода, в комисията за подбора на който да участват и общински съветници, и граждани, както и да се въведе монигоринг, включително и от граждани на джипиес системите на завода и на фирмите.
Dovijdane Boyko
на 09.12.2016 в 20:46:10 #2ПОЗИЦИЯ на общинския съветник от БСП Борис Цветков, изразена на пресконференция на БСП, зала 2 на Столична община, 9.12.2016 г. С размера на такса смет продължава „да се бърка в джоба” по-дълбоко от необходимото на гражданите и на фирмите в столицата: - от СО не могат да защитят за какво точно им трябват парите, защо събраните и предвидени в бюджета средства не са изразходвани (например от предвидените 850 000 лв. за 2016 г. за изграждане на жп връзка към завода за боклука са разходвани 0 лв., по другите пера също има сериозни разминавания, а единственото на 100% усвоено перо е закупуването на 5 високопроходими автомобили за СИ – не високопроходима техника за почистване, а високопроходими леки автомобили – при това 5. Добре е, че поне и с тях не сме видели да се движи премиера в оставка.) - продължават да не приемат нашите мотивирани предложения за намаляване на размера-промила и за 5% отстъпка за плащане на цялата такса в началото на годината (тази отстъпка съществува за данък сгради, има я в други общини, имаше я и в София). - искат да разглеждаме и гласуваме същата такса смет без отговор на ясните ни питания (от мен и от колегите Паргов и Христова), и без точни данни и анализ: - колко са фирмите освободени от такса смет и какви количества сами са извозили до завода (и доказателства, че няма двойно ощетяване на бюджета на СО – един път от по-малкото събрана такса смет от тези 416 фирми – т.е. по-малко приходи за СО, и втори път – дали няма отчетен и платен на концесионерите боклук (не по чл.26 и чл.23, а по чл.24 от НАРЕДБАТА ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ И АДМИНИСТРИРАНЕ НА МЕСТНИ ТАКСИ И ЦЕНИ НА УСЛУГИ, ПРЕДОСТАВЯНИ ОТ СТОЛИЧНА ОБЩИНА) – т.е. ощетяване чрез заплащане на разходи, които СО не дължи.) Тези въпроси могат да се изяснят еднозначно когато получим точни и ясни отговори, всичко е проверяемо и доказуемо чрез отчетността и джипиес системите на Завода и на фирмите. Предлагам, Фандъкова и новите отговорници за сектора да разгледат и актуализират отчета за 2016 г. и план сметката за 2017 г. с важните липсващи към момента данни и да внесат за обсъждане и гласуване актуализиран доклад. За всички разминавания и неточности е ясно, че отговорността е на Фандъкова, защото тя освен че назначи Бояджийска, но и изказа пълна благодарност за свършеното от нея. По проблемите със завода за боклук, има сигнали и информация за: - вярно ли е че бункерите се пълнят и завода не може да преработи постъпващи разминаване между експлотационно предвидените натоварвания и реално обработваните количества (800 или 1100-1200 тона на ден); - произведен РДФ с показатели, някои от които излизат извън заложените; - защо трите завода (които вече получиха РДФ) не го искат – по-висока влажност или друг е проблемът, въпреки че СО плаща транспорта до там и плаща такса на всеки тон – 20-40 лв. за изгаряне. - къде в момента се оползотворяват РДФ балите – дали няма да се наложи да се депонират на ръба и извън закона в Долни Богров? Защо тогава работи този нов и скъп завод, щом така или иначе РДФ-а не се оползотворява, а също ще се депонира? До кога ще продължи този проблем – най-оптимистичния срок за заработването на инсталацията за горене на РДФ в Топлофикация – София е 2020 година. До тогава и Долни Богров ще се изчерпи, кой и къде ще ги гори, колко ще струва това разхождане не на балите на Софиянски, а на РДФ-балите на Фандъкова по страната и то с претоварени опасни камиони, а не с жп. - въобще не коментираме политическото назначение без конкурс на политическо лице и опроверганите фалшиви мотиви – при напускане по взаимно съгласие договаряно между 14 и 17.11 и случило се на 17.11, три седмици след това да се обявяват мотиви за уволнение за случаи и събития, развили се след 17.11. – смърт след операция и повредена лента. Тук тревожно е липсата на официално сезиране за трудова злополука и липсата на публично оповестяване на информация за инцидентите. Настоявам за: 1. Изтегляне на внесения от освободения зам.-кмет непълен и необоснован доклад за отчет за 2016 г. и за план-сметка за чистотата за 2017 г. 2. Актуализиране на доклада и съобразяване с фактите и реалните приходи и разходи. 3. Кметът на СО да обяви публичен конкурс за избор на директор на Завода, в комисията за подбора на който да участват и общински съветници и граждани. 4. Мониторинг вкл. и от граждани на джипиес системите на завода и на фирмите. https://www.facebook.com/boris.tsvetkov.37/media_set?set=a.10154191061522406.1073742021.696027405&type=3 Питане: https://www.facebook.com/boris.tsvetkov.37/media_set?set=a.10154161984722406.1073742019.696027405&type=3
Legalen
на 09.12.2016 в 19:19:08 #1"Завод за боклук искат........" ------------------------------------------------------------------------- Гали приятно ухото и предизвиква приятни асоциации....! Завод произвеждащ боклук! И се ровиш из разни справочници и т.н. И научаващ че става въпрос не за някакво производство а за преработка на отпадаци! Някакви отпадъци, битови, промишлени и т.н. А "боклук" си е баш турска дума, но защо пък да си правим труда да търсим други наименования като може и тъй. Иначе Завод за преработка на отпадъци звучи немодерно. ( " Език свещен, език на моите деди..") Deutsch Türkisch Schweinerei bokluk