Духова музика и хора отбелязаха откриването на разширението на софийското метро от стадион Васил Левски до ж.к. Младост 1.
Събитието почетоха президентът Георги Първанов, транспортният министър Петър Мутафчиев, председателят на ГЕРБ Цветан Цветанов, столичният кмет Бойко Борисов, както и японският посланик Цунехару Такеда.
Припомняме, новото трасе е изградено със заем от японското правителствo.
Посланикът поздрави стотиците столични дошли на събитието. "В процеса на изграждане на софийското метро се сблъскахме с редица проблеми", заяви посланик Такеда.
"Радвам се, че след началото на промените, японското правителство имаше възможност да окаже икономическа помощ на България", каза още той.
По думите му, метрото има дълбоко значение в двустранните отношения между България и Япония.
"Много те обичам ", с тези възгласи бе посрещнат кметът Борисов на входа на метрото от свои поддръжнички.
"В близките две години София ще има добра инфраструктура", обеща и кметът Борисов.
"Съжалявам само, че към нашия град се подхожда тенденциозно", заяви още Борисов.
Той изтъкна конфликта между столична община и държавата, като не пропусна темата за изборите, заявявайки, че се подготвя служебна победа на изборите.
Кметът оповести и една добра новина: "ЕС ще възстанови средствата за автомагистрала Тракия и Люлин ".
Бойко Борисов призова гражданите да пазят чисто метрото. Той каза още, че около метростанцията са изградени велопаркинг и велопътека.
От своя страна министърът на транспорта и японският посланик откриха паметна плоча на българо-японското приятелство.
Президентът Първанов и кметът прерязаха лентата, с което дадоха старт на новата метро отсечка, след което официалните лица се повозиха на мотрисите.
След "пътешествието" Първанов, отправи специални благодарности към японското правителство, което "е най-големият донор за България".
"Имаме добри приятели, които трябва да се уважават", категоричен бе той.
Борисов със задоволство изтъкна, че отсечката е завършена по-рано от предвиденото.
"Всеки ден по-рано е облекчение за 60 хил. души , които ще го ползват ежедневно", каза той.
"Ние правим добри неща, които се виждат", допълни Борисов , като добави, че засега столичното метро разполага с 6 нови мотриси, като се очаква още три да бъдат доставени.
Стана ясно още, че плановете на общината са следващата част на метрото да бъде готова за деня на София, 17 септември.
Общата дължина на участъка е 6 километра, с пет станции. Интервалът на движение на метрото ще бъде 7 минути. В този участък ще се движат общо четири влака.
Поради технологични причини до пускането на целия първи лъч от метрото между кварталите "Обеля" и "Младост", интервалът на движение не може да бъде намален.
В момента продължава изграждането на участъка между стадион "Васил Левски" и станция "Сердика". Вече е поставен релсовият път във втория тунел между стадиона и станцията при Софийския университет.
До края на юли ще бъде поставен релсовият път и в останалата част от участъка. Очакванията на "Метрополитен" АД са целият участък на първия лъч да влезе в експлоатация до средата на септември.
Строителството на предстоящия за откриване участък започна през 2006 г. От общо шестте километра по него, 1,6 километра са над земята и това е главно заради мостовите съоръжения, през които трябва да преминава метрото. Максималната височина на един от мостовете е 18 метра.
По повод оплакванията за това, че при движението на влаковете живеещите край линията чуват шум, от „Метрополитен" АД коментират, че това е в допустимите граници според българските стандарти. Нивото на шума е по-ниско и от това на част от трамваите, които минават по линии в централната градска част.
Според българските стандарти е предвидено до блоковете да стига ниво на шум до 50 децибела, а в случая става дума за много по-ниски нива. Заради нивото на шума първоначално предвиденият за изцяло открит участък на метрото е бил закрит с шумоизолиращи плоскости.
След крайната станция на новооткриващия се участък в квартал "Младост" 1 са предвидени две отклонения.
По едното от "Младост" 1 през "Младост" 3 до бул. "Цариградско шосе" се работи. То ще бъде пуснато в експлоатация през 2012 г., заедно с втория лъч на метрото от станция "Обеля" до станцията на бул. "Джеймс Баучер".
В момента се търси финансиране и за участъка от "Младост" 1 до Бизнес парка.
AFSHIN
на 09.05.2009 в 01:41:19 #25прост селянин си и такъв ще си останеш.... единств ти спасение е да не разбираш колко си ограничен... защото не би го понесъл ! От такива хора като теб... България е заприличала на кенеф пълен с глисти като теб !!!
silence
на 09.05.2009 в 00:41:46 #24Проектът е финансиран със заем от японското правителство?! Интересно колко години българските данъкоплатци ще изплащат този заем и средно по колко пари на човек ще струва той? Да, плаща работещият българин, не Столична община или Бойко Борисов, които лесно пазаруват на чужда сметка. Никой не споменава за тези неща. Цената за изграждане на метрото тепърва ще се плаща... и, питам се, ще може ли и необходимо ли е тя някога да бъде платена? И ще има ли тогава духова музика и танци?
tonyyyyy
на 09.05.2009 в 00:38:04 #23Кои данъци от провинцията бе, че имали селянин подал данъчна декларациия през последните 20 г.Дори и да има ще е на минимална заплата Ми то 2/3 от приходите в бюджета идват точно от София нормално е поне 1/5 да останат тук ама и толкова не остават. Интересно че когато идвате да учите, работите, лекувате и т.н и т.н. София е на всички. А иначе боклука и дупките са на софиянци. Ако се върнехте по колибите си метро нямаше да ни трябва. Проблеми с мръсотия по улиците и блоковете нямаше да има и пак щеше да се живее човешки като преди варварското нашествие.
Detroit
на 09.05.2009 в 00:30:54 #22Не разбирам само,защо парите са от "Японски заем" , а не от Фондовете на ЕС Общината или Правителството са подписали този "ЗАЕМ" Сега остава и за "магистралите" да се вземе заем , а не да се възползваме от ЕС фондове Явно НИЩО не разбирам
dragko
на 08.05.2009 в 23:51:33 #21"Дуйни ми дуйни,девойче"-/българска народна песен/.В духовия оркестър тъпана е много важен.Тъпанара-също.Познай кой е ?
Fofomir
на 08.05.2009 в 21:45:29 #20Това ми е трудно да си го представа! Изглежда ми тясно!? Рендъри нещо?
dexter_morgan
на 08.05.2009 в 21:36:01 #19Нещо си се объркал Недко, каде видя връзката с феодалния строй. Мен лично не ме интересува щото аз така или иначе на плащам данаци в БГ а родителите ми живеят в софия, така че аз като се прибирам ми е удобно да го ползвам. Просто не мисля че чичо пенчо от русе например дето ходи един път на високосна година в софия трябва да плаща за метрото в софия вместо да му асвалтират улицата пред блока.
dexter_morgan
на 08.05.2009 в 19:53:12 #18Добра новина за някой, ама не и за повечето хора в провинцията. техните пари трябва да отиват там където живеят. Пътища в бг са под сяква критика, вместо на тия хора да им ги оправят, парите отиват в софиа. А че някой се е облагодетелствал и с тия пари по-малко - бъдете сигурни че е станало. иначе наистина ев хубаво с метрото щото е бързо, ама софия е богат град. да таксува повече софианците а не да се използват държавни заеми от япония
Insomnia
на 08.05.2009 в 19:44:32 #17Добра новина за Софиянци и гостите на София Преди Време в задръстването от Младост до Центъра ми отне два часа,а тези 10 минути за които говорят са направо невероятни.Колегата под мене не е прав.Предпочитам данъците ми да отиват в такива проекти отколкото в джоба на някой политик.Дано скоро и във Варна да се почне наземната мотриса за която се говори,че ми писна и на мене от трафика
темонйал
на 08.05.2009 в 19:35:40 #16А ЦЦ като какъв се явява там?! Другите двама са длъжностни лица.... А ЦЦ?!
dexter_morgan
на 08.05.2009 в 19:31:24 #15Аиде честито на цяла България. Сега сички в цялата страна ще плашат с данаците си новото метро на софия. Ебати далаверата за останалите градове. Да ви е честито. Гледам обаче че никой не коментира тоя факт
Гоце
на 08.05.2009 в 18:44:30 #14я гуе!
LeBaron
на 08.05.2009 в 18:44:07 #13Браво на бат Бойко.
Минувач
на 08.05.2009 в 17:51:10 #12Честит нов участък на метрото! То ще повиши стойността на жилищата около него. Интересно, защо и Сергей не се е строил до Гоце да си покаже и той зъбите на фотографите?
loordinax
на 08.05.2009 в 17:42:17 #11Бойчо Регистриран на: 16.05.2007, 13:51 Пуснато на: 08.05.2009, 16:19 Не стана ясно какво търси Седефчов на откриването. ============= Еми Бойко го покани снощи...
ivonty
на 08.05.2009 в 17:21:28 #10сасик, по Евлоги Георгиев има изградена велоалея
Бойчо
на 08.05.2009 в 17:19:13 #9Не стана ясно какво търси Седефчов на откриването.
sasik
на 08.05.2009 в 17:15:59 #8Паркинг за велосипеди.....Излизам от метрото и после с велосипеда? София не е Амстердам. Къде да го карам този велосипед?
yashinaki
на 08.05.2009 в 16:22:46 #7pusi, Мутра или не, ама прибира милиони! Теб това не те ли трогва, или трохичките които ти подхвърлят са достатъчни! Не е лошо че има метро, но трябва да се направи още много! А не да се крадат парите и да отиват за джипове на мутрите!
pusi
на 08.05.2009 в 16:17:46 #6Какво недоволстват някои и само плюят ББ,кой от предишните кметове е построил за толкова кратък период нещо съществено.Аз специялно помня за колко години се направи първата отсечка на метрото,който е по малък не знае че още от 80 години направиха първите копки.Така че вместо да плюете се възползвайте от новата придобивка,мутра или не важното е че човекът прави нещо.