Главният архитект на София представи пред общинари и депутати визията си за развитие на столицата, заложена в проекта на Закон за изменение и допълнение на Закона за устройството и застрояването на Столичната община.

Предвижда се да има само три зони за строителство на небостъргачи над 125 м. В същото време глобите за увреждане на културно-историческо наследство се вдигат до 200 хил. лв., а строителството в "зелените системи" ще бъде забранено.

Столични общински съветници не искат небостъргача в "Стрелбище"

Столични общински съветници не искат небостъргача в "Стрелбище"

От ГЕРБ са категорични, че площта трябва да остане зелена

Едната зона за небостъргачи ще е около 7-ми километър на бул. "Цариградско шосе", където има сериозен инвеститорски интерес и вече има реализирани такива проекти. Втората зона ще бъде в район "Люлин", където е връзката с Околовръстен път. Третата зона ще бъде в района около и зад Централна гара, където според главния архитект високите сгради няма по никакъв начин да затруднят живеещите около тях и няма да нарушат гледката.

Изискването в закона ще бъде категорично, че всяка сграда над 75 метра, която има разгъната застроена площ над 20 хил. кв.м, трябва да има т.нар. транспортна симулация. Тя показва, че когато сградата бъде построена, няма да наруши трафика в квартала.

Местата в София, където могат да бъдат строени сгради между 75 и 125 метра, също трябва да бъдат обозначени.

СОС реши "Борово" да си има небостъргач
Обновена

СОС реши "Борово" да си има небостъргач

77-метровия хотел ще е на ъгъла между бул. "България" и ул. "Борово"

Здравко Здравков предлага и решение на проблема с чл.27, ал.3 от Закона за устройство на територията (познат като казуса НИКМИ), който позволява в ъглови имоти да се строи с неограничени параметри на плътност и интензивност. Ще се ограничат параметрите и ще се задължат инвеститорите за надвишената стойност на сградата да плащат по-високи такси за разрешение за строеж.

"От 2015 се наслаждаваме на бум на строителството", изтъкна архитект Здравков. По думите му хората имали нужда от ясни правила, както и да знаят къде какво се случва в столицата. Градът няма да е аморфна структура, а ще е обезпечен с транспорт, според плановете на главния архитект.

Ново искане за забрана на строителството в София

Ново искане за забрана на строителството в София

Граждани на квартал „Стрелбище”...

"Въвеждаме определение за междублокови пространства", информира още той. Тротоарите ще са със специални спецификации. Ще има задължителни изисквания дори за уличните лампи и шахти. Изисквания ще има за дограмите и остъкляването на магазините.

На строги критерии ще трябва да отговарят и шапките на комините.

"Важно е всички да сме съгласни, че имаме нужда от ясни правила", призова архитект Здравко Здравков.