"Транспортната блокада в София е повратна точка - сега е моментът да се направи дълбока реформа и градският транспорт най-накрая да бъде модернизиран". Това заявиха от "Спаси София" в официална позиция.

Според партията на Борис Бонев разговорът трябва да спре да се върти само около искания за заплати и да се насочи към подобрения, от които да имат полза всички софиянци.

Общинският съветник и зам.-председател на комисията по транспорт Андрей Зографски заяви, че длъжностите с най-много непопълнени позиции в системата на транспорта са водачите и механиците - именно към тях трябва да са насочени увеличенията на доходите, за да може да се попълнят незаетите места приоритетно и да се намали натискът към тези, които още не са напуснали.

Синдикатите: Стачката на градския транспорт няма да приключи, докато кметът не се вразуми

Синдикатите: Стачката на градския транспорт няма да приключи, докато кметът не се вразуми

2/3 от исканията на синдикатите можело да бъдат удовлетворени

От "Спаси София" припомнят, че миналата година са намерили мнозинство за най-амбициозната инвестиционна програма за закупуване на нови превозни средства.

Партията счита, че инвестициите в скоростни коридори за градския транспорт също са част от мерките за по-добри условия на труд и трябва да залегнат в преработен Бюджет 2025.

"Спаси София" предлага и реформа на транспортните дружества - като първата цел е да се повиши ефективността им, а след това - обединяването им в единен градски оператор.

Последната предложена мярка е пространна реформа на паркирането, която Борис Бонев обеща да представи скоро. "Вместо парите от зоните да потъват в касата на ЦГМ, имаме готовност да предложим как те да се инвестират в градския транспорт, строителство на паркинги в кварталите и ремонт на тротоарите", отбеляза той.

От партията посочват, че този план е изработен от "Спаси София" и е представен на Васил Терзиев преди повече от шест месеца.

"Вече никой няма лукса да бяга от отговорност - време е да се запретнат ръкави и да се отстоят трудните, на пръв поглед непопулярни, но крайно необходими мерки", изтъкна Бонев. Според "Спаси София" само от кмета зависи дали отново ще извади пари "на калпак", или ще се ангажира с ясен план за действие.

КНСБ: Протестът на градския транспорт радикализира, утре може да няма и метро

КНСБ: Протестът на градския транспорт радикализира, утре може да няма и метро

Синдикатите се оплакват, че нито кметът, нито МФ са ги търсили за решаване на кризата