Българите се съмняват във водата от чешмата. Това сочат данни от проучването на "Галъп интернешънъл" по темата за бутилираните води.

3.1 от 5.5 милиона българи в страната имат проблем с употребата на чешмяна вода, което ги прави чувствителни по темата за конкретния източник на водата, която пият.
Според статистиката на "Галъп интернешънъл" 56% от българите редовно пият бутилирана минерална вода. 51% от анкетираните са заявили, че предпочитат изворна вода.

Снимка 323947

Източник: „Галъп интернешънъл"

Данните на "Галъп" сочат, че българите искат по-ясно упоменаване на извора при бутилираните води. Над 90% от българите казват "да" на европейското изискване да се посочва задължително изворът на бутилираната вода. 86% приемат, че ясното упоменаване на извора е важно, а 12% смятат, че и само марката е достатъчна.

Бизнесът отново скочи срещу промените в сектора за минерални и изворни води

Бизнесът отново скочи срещу промените в сектора за минерални и изворни води

Новите текстове убиват инвестициите според КРИБ

Данните са от кратък експресен сондаж на "Галъп интернешънъл" по поръчка на Федерацията на потребителите в България. Поводът за проучването е разразилата се дискусия около промените в Закона за храните. Сондажът предоставя данни, представителни за нагласите на цялото пълнолетно българско население.

Нашумялата напоследък европейска директива да се посочва задължително, изрично и ясно изворът, от който се черпи бутилираната вода, се приема автоматично - над 90% от българите отговарят "да", без дори да се замислят. По този показател няма съществени разлики в мненията на различните демографски групи.

От АИКБ сигнализираха за смущаваща поправка, готвена в Закона за храните

От АИКБ сигнализираха за смущаваща поправка, готвена в Закона за храните

Минералната вода да се бутилира като търговска марка, а не с имената на изворите ни

Припомняме, множество организации у нас, представители на обществото и бизнеса, скочиха, че предвидените текстове в Закона за храните, които се отнасят до бутилираните води, застрашават здравето на потребителите и могат до доведат до хаос в бутилиращата индустрия в България.

Според бизнеса и потребителите новите текстове дават възможност за нерегламентирани практики, които биха увредили потребителския интерес. С новите текстове се създават и непреодолими бариери пред бизнеса и инвестициите, което ще възпрепятства развитието на българската икономика в сектора за минерални и изворни води.

Снимка 323949

Източник: „Галъп интернешънъл"