Самолетът Боинг 737 Макс 8 е един от най-популярните в историята на гражданската авиация.
Над 5 000 самолета са поръчани досега, а над 7 000 от предишните поколения вече летят.
Само към края на януари 2019 година са произведени 350 самолета, като производството на модификацията все още не е спряло.
В българските авиолинии обаче Боинг 737 Макс 8 няма. Има такива самолети от предишни модификации. Това заяви пред БНТ авиационният експерт Александър Богоявленски.
По думите му не може към момента да се твърди със сигурност, че има връзка между двата самолетни инцидента с Боинг 737 Макс 8.
"Не би следвало да се спекулира на толкова ранен етап с някакви конкретни заключения", призова експертът.
Според Богоявленски черните кутии в самолетите не дават решения, а просто записват данните от полета, като по този начин помагат на разследващите органи да могат да оценят причините, довели до катастрофата.
Събеседникът посочи и че автоматиката измества все повече човешката дейност и затова е изключително важна взаимовръзката между софтуерния интерфейс и подготовката на пилотите.
В заключение Богоявленски посочи, че няма място за сравнение, защото самолетният транспорт си остава най-сигурния такъв.
"За пътниците няма никакво място за притеснение - въздушният транспорт продължава да бъде най-сигурният. Последните десетилетия са най-сигурните в историята, а всеки един инцидент води до подобряване на ситуацията, до все по-нови знания", посочи той.
Припомняме, 157 души загинаха при инцидента с Боинг 737 Макс в неделя.
Новият самолет Boeing 737 MAX 8 падна на 62 километра югоизточно от столицата Адис Абеба на път за кенийската столица Найроби.
От "Етиопските авиолинии" потвърдиха, че всички пътници на борда са загинали.
Вчера беше съобщено, че Гражданската авиационна администрация на Китай е наредила на всички местни авиокомпании да приземят временно своите самолети Boeing 737 MAX 8 след трагедията, която стана по-малко от пет месеца след като друг самолет Boeing 737 MAX 8 на индонезийската компания Lion Air се разби през октомври, като загинаха всички 189 души на борда. Ethiopian Airlines също приземиха своите самолети Boeing 737 MAX 8.
"Екип на "Боинг" ще участва в разследването на катастрофата, за да предостави техническа помощ под ръководството на Бюрото за разследване на произшествия в Етиопия и Националния съвет по безопасност на транспорта на САЩ", добавиха от водещия производител на самолети.
По-късно вчера бяха открити и черните кутии на падналия самолет на Етиопските авиолинии.
posredstven
на 12.03.2019 в 13:16:57 #3Е, няма връзка с тези случаи разбира се. Хората дето измряха не са същите, а други . А по НАт гео , отдавна не ги гледам че се превърнаха в долнопробна пропаганда, и тъпо шоу. Нюза, спомням си соросоидната пропаганда, когато ви бях обърнал внимание на факта че използвате изречението "Произведен в Русия самолет се разби ..." , а в същото време това изречение не се ползва за американски самолети. Разликата е очевидна. Само че не всичките ви читатели са олигофрени. Те са няколко индивида , и не си струва заради тях да си цапате изданието. Светът има сега нужда от умни хора, а вие произвеждате статии за малоумници . В повечето случаи
posredstven
на 12.03.2019 в 11:52:22 #2Е, няма връзка с тези случаи разбира се. Хората дето измряха не са същите, а други . А по НАт гео , отдавна не ги гледам че се превърнаха в долнопробна пропаганда, и тъпо шоу.
Equinox
на 12.03.2019 в 10:00:42 #1По Nat Geo почти ежедневно показват Разследване на самолетни катастрофи и е интересно да се види как сред хаоса от хиляди разпръснати, повредени, обгорели части спецовете успяват да стигнат до истинската причина за дадена катастрофа. Често някое конструктивно решение, замислено точно за предотвратяване на авария, се оказва фатално.