Институтът по пътна безопасност (ИПБ) има план, който може още първата година да намали жертвите по пътищата с между 50 и 100 човека. Това заяви пред БНР председателят на ИПБ Богдан Милчев.
Той подчерта, че основните точки в плана са три - справяне с корупцията на всички нива, промени в Закона за движение по пътищата и допускане на извънсистемен контрол, така че обществото да може да оказва натиск върху дейността на институциите.
Милчев посочи, че корупционните проблеми са много по-дълбоки от катаджията на улицата. Той подчерта, че има и много по-тежки проблеми с безопасната инфраструктура, с взимането на шофьорските книжки и с обучението.
По думите му на пътищата в България е 2,5 пъти по-опасно отколкото в Европа, въпреки че броят на жертвите е намалял в сравнение с преди 10 години. Шефът на ИПБ посочи, че има няколко фактора, които водят до трагични инциденти като този на улиците "Гурко" и "Шишман", при който загина младеж. Освен слабата светлина на фаровете, безконтролната скорост в "Зона 30" и алкохолът в кръвта на водача има и още нередности, поясни Милчев.
"Ние имаме проблем при всяко едно пътно транспортно пътешествие по всички компоненти на транспортната ни система. И техническа изправност, и контрол, и организация, и обучение, и алкохол. Всичко е на куп при всяко едно пътно транспортно пътешествие", каза още той.