Активистите от "Спаси София" категорично се противопоставят на искането да се дръпне ръчната спирачка на нощния транспорт в София.

Припомняме, вчера водачите от Федерацията на транспортните работници към КТ "Подкрепа" поиска нощният транспорт в столицата да бъде спрян, а заплатите на водачите в обществения транспорт да бъдат повишени значително. Транспортните синдикати към КНСБ и СТСБ също поискаха това. Сред исканията на синдикатите е и дневният транспорт да бъде орязан.

Вдигат с 10% заплатите на шофьорите в градския транспорт

Вдигат с 10% заплатите на шофьорите в градския транспорт

От КНСБ настояват за не повече от 150 часа извънреден труд

Днес от "Спаси София" пишат, че активистите на организацията преди година събраха над 31 000 подписа за въвеждането на услугата.

Според неправителствената гражданска организация позицията на организациите е популистка и цели да раздели служителите, както и да предизвика разрив между общественото мнение и исканията на водачите.

Активистите пишат в съобщение, че настояват кметът на Столична община Йорданка Фандъкова незабавно да коментира исканията на синдикатите. Тя и зам.-кметът по транспорта Барбалов трябвало да не допускат идеи, които нанасят вреда на икономическото и туристическото развитие на София.
Малко по-късно столичният кмет посочи, че не е запозната с това искане на синдикатите и въпросът тепърва ще се разисква.

Фандъкова изненадана от острия тон за шофьорите

Фандъкова изненадана от острия тон за шофьорите

Според кметицата недостига на шофьорите води до извънреден труд

"Ако те бъдат възприети от г-жа Фандъкова, ще стане ясно, че тя окончателно е капитулирала от собствената си транспортна програма и всички твърдения, че инвестира в развитието на градския транспорт са неверни. Много е притеснително, че предложението идва от общински съветници от управляващата партия." Това заяви Гергин Борисов от "Спаси София".

От организацията настояват и за оставката на председателя на транспортната комисия в СОС Екатерина Йорданова, която се намирала в тежък конфликт на интереси.
Освен общински съветник, тя е и председател на транспортните синдикати към КНСБ, а дъщеря ѝ била назначена за съпредседател на младежките им структури.

Борис Бонев от "Спаси София" също коментира темата. По думите му реваншизмът на синдикатите е очакван, предвид това, че именно организацията повдигнала въпроса за крайно лошите условия на труд и извънредните работни часове, давани от водачите в градския транспорт.
"Подозираме съглашателство между общински съветници и синдикални лидери, целящо премахване на нощния транспорт, резултат на дългогодишна кампания от страна на организацията. Считаме намерението за закриването на услуга, която безпроблемно работи в останалите европейски градове, за неприемливо", допълни той.

В допълнение активистите пишат, че за нуждите на нощния транспорт в столицата са ангажирани само 14 от общо над 2 000 водачи, работещи в общинските транспортни предприятия.

Гергин Борисов: "Спестяването на 14 нощни смени ли ще реши системния проблем в целия градски транспорт? "Няма транспорт - няма проблем", както предлагат синдикатите, не е работещо решение!"

"Спаси София" са уверени, че в синдикалните структури у нас се е оплела шуробаджанащина. Време било това да се изкорени, така че те да помагат и да защитават работниците.

Борисов разпореди проверка за районите без обществен транспорт

Борисов разпореди проверка за районите без обществен транспорт

Да се мисли за промяна на модела препоръча премиерът

News.bg припомня, че нощният транспорт в София тръгна на 7 април 2018 година - преди около 10 месеца и половина.

Оттогава нощните автобуси се движат на интервал от 40 минути, от полунощ до 4 часа сутринта.

Цената на билета е 2 лева и важи за всичките линии през цялата нощ. Те се продават от контрольори в првозните средства.
Нощните линии се обслужват от 14 климатизирани автобуса.

Ето и четирите линии на нощния транспорт:

  • ж.к."Люлин 1,2"- ж.к."Младост 4" с 50 спирки,
  • кв. "Обеля" - ж.к. "Студентски град" с 38 спирки,
  • ж.к. "Овча Купел 2" - ж.к. "Левски" (Автостанция Изток) - 33 спирки
  • ж.к. "Дружба 2" - ж.к. "Гоце Делчев"- 49 спирки в едната посока и 55 в другата.

Припомняме и че активистите от "Спаси София" недоволстваха и от друг момент в нощния превоз, с който Столична община не се е съобразила - до летището в столицата нощен рейс няма.

"Спаси София" настоява за линия на нощния градски транспорт до летището

"Спаси София" настоява за линия на нощния градски транспорт до летището

"Спаси София" внесе предложение за подобряване на нощния градски транспорт