Първият от общо 20 влака, които ще се движат по третата линия на метрото в София, е готов. Предстои влакът да бъде подложен на технически изпитания за сертификат TUF.

Първите нови метровлакове ще започнат да пристигат в София в средата на 2018 година.

Новите влакове са предвидени с възможността за управление на влака без машинист. Те са с автоматично управление за следене на скоростта и са доста по-икономични - реализират икономия на енергия от 25-30%.

Изградени са 1.7 км от тунела на третия лъч на Софийското метро

Изградени са 1.7 км от тунела на третия лъч на Софийското метро

Очакват близо 500 хил. души да ползват метрото след откриването на третия диаметър

Новите метровлакове ще разполагат със система за автоматично предаване на видео сигнал в кабината на машиниста. Предвидено е и на метростанциите между перона и влака да бъдат монтирани преградни врати, които да се отварят и затварят едновременно с вратите на влака.

Метрото на София е над 41 км, от които 21 са пуснати в експлоатация през последните 7-8 години. С тях в ежедневните си пътувания се придвижват около 370 000 души, а спестените вредни емисии във въздуха са над 75 хил. т. на година, посочват от Столична община.

Започна вторият етап от строежа на третия лъч на столичното метро

Започна вторият етап от строежа на третия лъч на столичното метро

От улица "Житница", през "Овча купел", до "Околовръстен път"

В момента се изгражда нов трети лъч на софийското метро. Той е от бул. "Владимир Вазов", през центъра, Орлов мост, "Красно село", "Овча купел" до бул. "Околовръстен път" при Горна Баня. Новият лъч ще бъде готов до края на 2019 година.