Цената за таксиметровия превоз се формира от няколко компонента. Ние искаме повишаване на стойността за първоначалната такса. Това заяви на пресконференция председателят на УС Националния таксиметров синдикат Райна Петрова.

Тази цена ще е една и съща за съответното населено място, ще е предвидима и ще е достатъчна като размер за преодоляване на късия курс, обясни тя.

По думите й няма как да има увеличаване на всички компоненти, за да няма шоково поскъпване на цените.

Петрова подчерта, че това трябва да се случва бавно и постепенно и допълни, че е необходимо цените да влезнат в своята правилна стойност.

Кирил Ризов, председател на Съюз "Такси" поясни, че от 2012 г. работят на едни и същи тарифни такси, а промяната в Наредба 34 зависи от Министерството на транспорта.

По думите на Спас Атанасов от Браншова камара на таксиметровите водачи и превозвачи (БКТВП), че няма бранш в България, който 8 години да не си е променял тарифите.

В закона за автомобилните превози има такъв текст, според който когато има криза, министърът на транспорта трябва да се намеси, уточни той.

Красимир Цветков, управител на фирма от бранша, заяви, че не се търси увеличаване на цената на километър, а само на първоначалната такса.

По думите му се търси начин да защитят 3 км курс, при който се получават откази да бъдат изпълнени от таксиметровите шофьори, тъй като към момента те са нерентабилни.

Около 70% от оплакванията на всички клиенти са заради отказ да бъде направен къс курс, уточни той.

От браншовите организации изтъкнаха още, че държавата не може да се пребори с нерегламентираните превози. Те поясниха и, че преговорите с Министерството на транспорта вървят в правилната посока.