Екипът на Спаси София представи предложението си за подобряване на движението на едно от най- натоварените и неуредени места в столицата - кръстовището на метростанция Сердика. Борис Бонев, общински съветник от Спаси София поясни, че Ларгото е сърцето на града и разделя северната и южната част на центъра. Организираното движение за пешеходците в момента създава редица неудобства. Има подлези с много стълби, липсват асансьори на най- натоварените изходи, което е съществен проблем за трудноподвижните хора, майките с деца и хората в неравностойно положение.
Според Бонев и за автомобилите организацията на кръстовището е лоша и създава проблеми като задръствания и опашки от чакащи коли. Той смята, че с този проект, ще се решат всички тези проблеми.
Експертният екип е проучил подробно транспортната мрежа и предлагат решение, с което ще се решат неудобствата на шофьорите. Предложението включва реорганизация на лентите и светофара, което ще доведе до намаляване на задръстванията и времето за преминаване, смята транспортният инженер Кристиян Христов. Екипът на Спаси София предлага да има три нови пешеходни пътеки, които ще осъществят свързаност между пешеходните зони на пл. "Св. Неделя", пл. "Независимост", археологическия комплекс "Сердика", и по бул. "Кн. Мария Луиза".
Хиляди хора всеки ден преминават оттам и пешеходните пътеки сериозно ще улеснят пресичането, особено на майките с колички и по-възрастните. Проектът предвижда и подобрения за пътниците в 4-те трамвайни линии, преминаващи оттам. От организацията предлагат да се поставят ограничители, както и да се осъществи пряка връзка между спирката и метростанцията, като това би довело до увеличаване на скоростта на трамваите, както и улеснен достъп между надземния и подземния градски транспорт. Това обобщи инж. Кристиян Христов от Спаси София.
В предложението е предвидено и продължаване на съществуващата велоалея до самото кръстовище, като по този начин ще бъдат разделени пешеходците и велосипедистите. Целта е да са гарантира безопасността на всички участници в движението.
Мнението на арх. Иван Караджов е, че решението е изцяло съобразено с бъдещата реконструкция на пл. "Света Неделя", която е отложена за неопределено време. Направените анализи са във връзка с проблемите на мястото и предложените промени са прости и евтини за осъществяване, които биха довели до значително улеснение на всички участници в движението на едно от най- натоварените централни кръстовища. "В града има място за всички и е възможно да има подобрения, без да има ощетени. Време е София да стане истински Град за хората." - уверен е арх. Караджов.
Проектът е изпратен до кмета на София - Йорданка Фандъкова, до зам.-кмета по транспорт, Барбалов, като в него са изразени писмено аргументите и конкретните мерки за подобряване на движението.
Проектът включва - реорганизация на лентите и светофарните фази, нова маркировка и знаци, няколко понижени бордюра и трамвайни ограничители. Предвиденото време за осъществяване е в рамките на един месец.
"Предварителната работа е свършена от специалистите на Спаси София, така че още тази пролет да се похвалим с по-достъпен и безопасен център." - завърши лидерът на Спаси София, Борис Бонев.
_SMITH_
на 12.04.2023 в 15:11:21 #1Някакви безделници седяли, пърдяли и измислили о, чудо! Две пешеходни пътеки НАД подлез! Веднага да се връчат награди за принос към световната организация на движението, никой досега не се беше сетил, че над действащ подлез може да се нарисува пешеходна пътека! Смърдели безполезни