Състоянието на железопътната инфраструктура на Гърция не е добро. Това заяви железопътният експерт проф. Симеон Ананиев пред БиТиВи за тежката влакова катастрофа в Гърция.
Той обясни, че една от причините за тежката железопътна катастрофа е, че не е работила влаковата сигнализация и автоматично не е намалена скоростта. Пътническият влак е направил опит за спиране, докато товарния, който е минимум 1000 тона е продължил пътя си, посочи проф. Ананиев.
По думите му тази огромна маса на влаковете и със скоростта, която са се движили, се увеличава многократно. Трябва да има външен одитор за разрешаване на случая, настоя железопътният експерт.
Проф. Симеон Ананиев изтъкна, че трябва да има и мониторинг за състоянието на железопътната инфраструктура. В железниците не трябва да се работи на парче и на подхода като на строителството на АМ "Хемус". Нямаме цяла железопътна магистрала в България, категоричен бе експертът.
ivan-koichev
на 02.03.2023 в 10:53:22 #1Преди всичко вината е в системите за блокиране допуснали неправомерни действия от страна на субективния фактор. Жалка картинка, в голяма част по света безопасността на железниците ми изглежда като в началото на 20-век. Подценяване май ще е?