Състоянието на железопътната инфраструктура на Гърция не е добро. Това заяви железопътният експерт проф. Симеон Ананиев пред БиТиВи за тежката влакова катастрофа в Гърция.

Той обясни, че една от причините за тежката железопътна катастрофа е, че не е работила влаковата сигнализация и автоматично не е намалена скоростта. Пътническият влак е направил опит за спиране, докато товарния, който е минимум 1000 тона е продължил пътя си, посочи проф. Ананиев.

По думите му тази огромна маса на влаковете и със скоростта, която са се движили, се увеличава многократно. Трябва да има външен одитор за разрешаване на случая, настоя железопътният експерт.

Проф. Симеон Ананиев изтъкна, че трябва да има и мониторинг за състоянието на железопътната инфраструктура. В железниците не трябва да се работи на парче и на подхода като на строителството на АМ "Хемус". Нямаме цяла железопътна магистрала в България, категоричен бе експертът.

Човешка грешка причинила ЖП катастрофата в Гърция
Обновена

Човешка грешка причинила ЖП катастрофата в Гърция

Министърът на транспорта подаде оставка, а началникът на гарата е арестуван и го заплашват от 10 години до доживотен затвор