Основни причинители на инциденти по пътищата са състоянието на самия път, както и липсата на разписани ясни правила за действие от страна на собственика на пътя и на пътна полиция при настъпване на инцидент. Това мнение изразяват от Българското обединение на шофьорите (БОШ) в свое официално становище до медиите по повод зачестилите катастрофи през последните дни.
Те не са съгласни с разпространяваната информация, че основен причинител на катастрофи у нас в 96% от случаите е водачът и посочват за справка, че в други държави вината на водача за настъпването на инцидент е около 60%.
От тези данни излиза, че българския шофьор е един от най-некадърните в света - нещо, което не кореспондира с изявеното желание на държави от ЕС, които искат да ни "откраднат" шофьорите, категорични са от Българското обединение на шофьорите.
По тази причина те са отправили шест въпроса до Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата (ДОККПБДП), чиито отговори са пожелали да получат на заседанието, състояло се на 10 юни:
- Какво е състоянието на националната пътна мрежа към датата на заседанието на комисията?
- Предпоставка ли е състоянието на пътната мрежа за възникване на инциденти на пътя?
- Предприети ли са мерки за изчистване на растителността около пътищата, която ограничава видимостта, или тя продължава да взима жертви?
- Служителите в МРРБ имат ли яснота по въпроса кога ще има чист габарит на пътя?
- Предвижда ли се при настъпил инцидент на пътя служителите на МВР да прилагат в протокола за инцидента и степента на сцепление на настилката?
- Преди началото на летния сезон има ли изготвен план за действие на служителите на МВР при възникване на инцидент, който да спомага за по-бързото придвижване на участниците в движението? Също така има ли установени обходни маршрути, към които да бъде насочено движението при възникване на инцидент на основните пътни артерии?
От БОШ посочват, че на заседанието на комисията се е оказало, че десетте дни между задаването на въпросите и самото заседание не са били достатъчни, за да може да бъдат изготвени съответните отговори.
Преди дни от Българското обединение на шофьорите са задали и няколко въпроса директно на АПИ, които са собственик на националната пътна мрежа.
В писмо до председателя на УС на АПИ те отново поставят шест въпроса, чиято цел е да се установи в каква степен вина за настъпилите катастрофи има самото състояние на пътищата.
От БОШ напомнят, че 29 юни е обявен за "Ден на безопасността на движението по пътищата". Те обаче очакват, че отново ще чуят поредните данни, в които виновни за смъртността на пътя са самите шофьори, без обаче някой да признае, че самият път е най-големия причинител на смъртност.
Philosopher
на 26.06.2019 в 15:19:42 #1На калпав шофьор сцеплението на настилката му виновна