Столична община да каже защо се отлага с една година изграждането на завод за боклука. За това настояха на пресконференция от ДСБ, съобщи Дарик. От партията припомниха, че изграждането му се отложи от 2012 за края на 2013 година.
Според тъмносините причината е оценката, получена от Брюксел, в която се посочва, че проектът на Столичната община за изграждането на завод за боклук е неефективен и нерентабилен.
Лидерът на столичната организация на партията Атанас Атанасов коментира, че явно Европейската комисия има тежки съмнения за корупционни практики, тъй като в проекта на общината се предлага горивният отпадък да се извозва чак до Варна вместо да се използва от столичната топлофикация.
Той съзря умисъл в тази идея. Според него по този начин ще се облагодетелства мощна транспортна фирма, която да извозва гориво от София до Варна за сметка на столичани. Атанасов обаче не пожела да назове фирмата.
Тъмносините попитаха защо ГЕРБ вече мандат и половина не изпълнява основното си предизборно обещание за строителството за завод за боклука. Те поискаха общинските власти и кметът Йорданка Фандъкова да отговорят какви са причините за този провал.
От партията смятат, че е възможно да се стигне до изчерпване на капацитета на сметището в Суходол и да се наложи използването на временни сметища в страната.
Кой ще плаща, попитаха в заключение от столичната организация на тъмносините.
dk
на 10.02.2011 в 22:05:45 #11Гриша, пак смени ника! И пак те избива на поезия!
Baj Ivan
на 06.02.2011 в 23:45:56 #10Жуналист: Кажете, какво е положението, общо взето? Костов: Ами, общо взето, каквото е било общо, вече е взето.
LeBaron
на 06.02.2011 в 21:26:16 #9Костов да пита Станишев.
zmja
на 06.02.2011 в 20:30:56 #8Заводът за боклука на София под въпрос автор(и): Веселин Желев, Брюксел, прочитания: 2143, коментари: 4 Проектът на завод за преработка на софийските отпадъци, който закъснява вече година и половина, може да се върне в изходна точка заради забележки на Европейската комисия по избора на технология. “Ние не казваме, че България ще изгуби финансирането за този проект, нито че избраната вече технология не е добра сама по себе си”, каза Тон ван Лиероп, говорител на комисаря по регионалното развитие Йоханес Хан. “Това, което искаме да видим, е списък от възможни технологии и избор на финансови решения”, посочи говорителят на еврокомисаря. Европейският съюз трябва да финансира проекта с 81 млн. евро. Евентуална промяна на технологията може да означава обявяване на нов търг и избор на нов изпълнител на мястото на вече определения. България рискува да бъде дадена на съд за нарушение на европейското законодателство. Причината е, че наказателната процедура заради липсата на съоръжения за преработка на софийските отпадъци е в напреднала фаза.
zmja
на 06.02.2011 в 20:26:22 #7Последна промяна в 18:53 на 15 юни 2010, 2135 прочитания, 6 коментара КЗК не откри нарушения в конкурса за завода за боклука на София - 19 юли Столичната община избра консорциумът "Хут-Станилов" да построи заводът за преработка на отпадъците на София научи "Дневник". Обединението между българската фирма "Станилов" и германската "Хайлит" ще изгради съоръжението за над 208.8 млн. лв., а след това годишните му оперативни разходи ще са около 9.43 млн. лв. То беше предпочетено пред останалия на второ място консорциум между гръцката фирма "Хелектор" и германската "Хохтийф", които предложиха по-висока цена за строежа на инсталацията (над 240 млн. лв.) и по-високи разходи за работата й (9.8 млн. лв.). Останалите седем участника в процедурата бяха дисквалифицирани. До редакционното приключване на броя решението за избора на българско-германския консорциум не беше подписано от кмета Йорданка Фандъкова. Изборът на "Хут-Станилов" беше очакван, тъй като още миналата седмица след отварянето на ценовите оферти стана ясно, че обединението има предимство по двата основни показателя за класирането - цена за изграждане и оперативни разходи. Преди да вземе окончателното си решение обаче, общината поиска уточняване на офертите на кандидатите, тъй като откри грешки при изчисленията на крайните стойности. Източник на "Дневник" от комисията обясни, че ставало въпрос за разлика от няколко лева, която не е съществена. Вчера от "Станилов", което е еднолична собственост на Георги Станилов, не бяха открити за коментар по решението на общината. Фирмата работи по строителството на метрото и е участвала и в изграждането на Водното огледало в Кърджали. Партньорите му от "Хайлит" са германска строителна компания, правила депа и заводи за отпадъци в Германия. Преди общината да подпише договора по най-голямата си обществена поръчка, трябва да изпрати официалното си решение до всички участници в конкурса и да мине 10-дневният срок за обжалване пред Комисията за защита на конкуренцията. Очаква се резултатите да бъдат атакувани от някои от отстранените участници. Други обясниха, че ще решат дали да оспорят решението, след като видят мотивите за отстраняването си. Очаква се това да стане в следващите няколко дни, тъй като аргументите тепърва ще им бъдат изпратени. Според ръководството на общината обжалването ще забави с 2-3 месеца подписването на договор с победителя и началото на строителството. Заводът за отпадъците закъснява вече около година. Официалното обяснение на общината за декласирането на седем от деветте кандидати е пропуски в административните и техническите документи. Източник на "Дневник" от комисията обясни, че изключените не отговаряли на изискването да са наели експерти с опит в проектирането и строежа на подобни заводи. Някои от тях не изпълнявали и финансовия критерий за оборот от поне 200 млн. лв. за всяка от последните три години. Едно от обединенията е отстранено заради проблеми с административната си регистрация. Отстранени бяха Обединение "МБТ Садината" ("Главболгарстрой" и германската "Тайм везер"); консорциум между испанската "Сиес" и "Балканстрой"; "Алпине бау"; консорциум между полската "Мостостал", австрийската "Келаг" и българските "Риск инженеринг" и "Енергоремонт"; консорциум между белгийската "Кордеел" и австрийската УТТ; "Холдинг Пътища"; консорциум между италианската "Данеко" и българската "Валмекс". София ще следи по сателит извозването на боклука Столичната община ще започне най-накрая да следи извозването на боклука от различните райони с GPS, за да е ясно дали почистващите фирми изпълняват ангажиментите си по договор. Това съобщи вчера столичният кмет Йорданка Фандъкова. Такава система на контрол, до която достъп ще има Столичният инспекторат, общината се опитва да въведе от 2 години. Фирмата "Екуест", с която кметството прекрати предсрочно договора за почистване през март 2009 г. заради системно неизпълнение на ангажиментите, въведе сателитно наблюдение на колите си, но то обслужваше само компанията, без общината да има достъп, напомни Фандъкова. Първите райони, в които процесът на вдигане на контейнерите ще се следи през интернет, са "Младост", "Витоша", "Люлин", "Овча купел" и част от "Триадица". Тях ги обслужва фирма "Заубермахер". За останалите 19 района 4-годишни договори ще бъдат подписани от 1 септември и от новите фирми ще се изисква бързо да въведат сателитно наблюдение на колите, които извозват сметта, обясни зам.-кметът по екология Мария Бояджийска. От март 2009 г., когато "Екуест" беше изгонен, София се почиства от 9 фирми (сред които и "Заубермахер") на пряко договаряне. След въвеждането на GPS наблюдението ще има санкции за фирмите при всяко неспазване на договора, предупреди Фандъкова. Строго ще се следи почистващи коли да не се движат в часовете с най-натоварен трафик в града, обеща тя.
dk
на 06.02.2011 в 19:33:04 #6Тениски и потници, що да питаме БСП? София с това се слави - че не е червена! За двайсе години колко кмета е имала? Янчулев смени табелките, Софиянски направи Халите и площада прад банята, ББ се мъчи с улиците. Сега съдейства на Фадъкова, но завод при това правителство и този кмет няма да се почне или ще се направи първа копка и е се зареже.
breza
на 06.02.2011 в 19:08:04 #5Бай Коце,нали знаеш,в София 95% от хората са от селца и градчета на милата ни Родина!!Така 4е,българи се задушават в собствените си лайна в столицата на България..И това е благодарение на българските политици,избрани от нас,българите..
rudy
на 06.02.2011 в 17:56:28 #4пазарна икономика, всичко е за продан, дори и ГЕРБ който плаща той поръчва музиката
dk
на 06.02.2011 в 17:26:24 #3И аз питам! Ама никой не отговаря. А боклука си се вози ли, вози! А транспорта е пари които отиват при едни хора. Ако не се возеше, щяха да идат на друго място. За да идат у същите хора парите, те би трябвало да си преструктурират бизнеса. Колкото по-късно, по добре за тях и по-зле за данъкоплатеца. А управляващите също са хора, предпочитат да са в услуга на тези които дават, вместо на тези които искат.
breza
на 06.02.2011 в 17:15:18 #2Б.Бибито се заричаше още докато е кмет да го построи този прословут завод,е не се сбъдна мечтата му,уж беше уредил парите,уж имаше подкрепа,а се оказа поредния къор фишек.. А такса смет расте ли,расте...
бББ
на 06.02.2011 в 14:21:12 #1Ще строим завод, огромен завод, със яки бетонни стени! Мъже и жени, народ, ще строим завод за живота! Децата ни мрат в отровната смрад, без слънце, в задушни коптори. Светът е затвор. Мъже и жени, народ, ни крачка назад! Ще строим завод за живота! Децата ни мрат в задушната смрад със жадни за слънце очи. А ние? - Бездушно превиваме врат и мълчиме, позорно мълчим. Прокарахме мрежи и в тях укротена тече, да, нашата кръв преминава в проводните мрежи и движи живота а той ни помита, влече и ние го гледаме с тъпа, наивна небрежност. Със нокти дълбахме скалите. В гранита тунели пробихме. Опасахме с релси земята, в недрата й всичко открихме. Антени замрежват небето, където в мъглите забити са небостъргачи, а още нагоре в простора стоманени гарвани грачат. Другари, да бъдем наясно - не удрям клеймо на прогрес и знам прекрасно, че не прогреса е, който ни души. И ние не ще го рушим. - Ще строим завод, огромен завод, със яки бетонни стени. Мъже и жени, народ, ще строим завод за живота!