Nokia пусна камерата си за виртуална реалност Ozo през март тази година, като нейната цена е 60 000 долара и е предназначена най-вече за кинорежисьори.

Disney се възползва от това и обяви партньорството си с Nokia. Като част от сделката, Nokia трябва да осигури VR (виртуална реалност) оборудване, софтуер и техническа поддръжка, за да се създаде 360-градусово виртуално съдържание във всички различни отдели на студиото.

„Ние сме много развълнувани да си сътрудничим с Nokia Technologies, за да създадем VR съдържание за нашите сценични проекти”, посочи Джейми Ворис, главен технологичен директор на The Walt Disney Studios, като допълни: "Нашата цел е да донесем необикновени преживявания за зрителите по целия свят, и VR съдържанието ще е ключът към това."

Този поток на съдържание вече е започнал, използвайки Ozo за два нови клипа, придружаващи скорошната премиера на филма „Книга за джунглата”. Единият показва на зрителите 360-градусово интервю с режисьора на филма Джон Фавро и модератора Крис Хардуик, а другия е от премиерата на червения килим в Лос Анджелис.

Президентът на Nokia Technologies Рамзи Хайдамус подчертава, че те са само началото и че сделката също покрива и други студия, които Disney притежава като Marvel и Lucasfilm.