Средствата за туристическа реклама на страната реално се прахосват.
Това е мнението на Димитър Попов, член на УС на Асоциацията на българските туроператори и туристическите агенции (АБТТА) пред News.bg.
Той посочи, че в момента липсва каквато и да е реклама на страната, особено важна е тя в първите месеци на годината януари и февруари, когато текат записванията за летните почивки.
"Колкото и малко да са средствата за реклама, те реално се прахосват. Дори в момента, ние нямаме никаква реклама", коментира Попов.
По думите му нищо не върви по международни телевизии и реално интензивна реклама на страната като туристическа дестинация няма. Попов изтъкна още, че в Министерство на туризма разполагат с доста средства, които обаче се харчели "безогледно".
"Вече няколко години се прави само някаква реклама на хартия без никакъв ефект. За журналистически пътувания се харчат луди пари, примерно 4 - 5 хиляди лева, без да се знае какъв е този журналист, какъв е този блогър, какво ще напише след това", посочи Попов.
Той попита къде са блогърите в самото министерство, които примерно ще популяризират българския туризъм. "Това са хора нормално пишещи на английски, немски, френски - къде са те? Защо ги няма? Нашето министерство се състои само от възложители на реклама, а не хора, правещи реклама, каквото е едно нормално министерство, примерно в Дания. Това са хора, които разбират от реклама. Правят я, а нашите само възлагат и то за съжаление не случайни фирми. Просто изтичат пари, колкото и малко да са, изтичат от пусто в празно", коментира още той.