Федералната авиационна администрация на САЩ е достигнала до предварително заключение, че нейни представители не са участвали адекватно в процеса по оценка на контролната система за управление на пътнически самолети 737 MAX на "Боинг".

Информацията разпространява американското издание "Уолстрийт джърнъл".

От „Боинг” признаха, че са знаели за проблемите на 737 Max 1 г. преди катастрофите

От „Боинг” признаха, че са знаели за проблемите на 737 Max 1 г. преди катастрофите

По невнимание са направили индикатор незадължителен вместо да бъде част от стандартния пакет

Откритията също показват, че производителят на самолети не е уведомил регулаторите, че Manoeuvring Characteristics Augmentation System (MCAS) може да представлява потенциална опасност.

Въпросната система на самолетите Max има за цел предотвратяване на изпадане в stall - aеродинамично "увисване" ( няма достатъчно въздушна тяга под крилата на самолета заради голям ъгъл или заради ниска скорост). 

Не е ясно дали представителите на администрацията, провели оценката на системата, са определили системата като безопасна.

Етиопия с препоръки към „Боинг” да си оправи системата за контрол на 737 MAX
Обновена

Етиопия с препоръки към „Боинг” да си оправи системата за контрол на 737 MAX

Пилотите са следвали всички процедури преди катастрофата нееднократно

Федералната авиационна администрация започна проверка на процеса по издаване на сертификат за 737 MAX след две фатални самолетни катастрофи, при които загинаха 350 души. Системата MCAS се посочва като основна причина за инцидентите, които доведоха до приземяване на всички самолети 737 MAX.

Припомняме, самолет 737 Max на Етиопските авиолинии катастрофира малко след излитането си на 10 март. Всички 157 души на борда загинаха. Това беше втората катастрофа с новия самолет 737 Max за по-малко от пет месеца, което принуди държавите да приземят този модел самолети.

Пилотите на падналия етиопски самолет следвали препоръките на „Боинг” преди катастрофата

Пилотите на падналия етиопски самолет следвали препоръките на „Боинг” преди катастрофата

Смята се, че MCAS е ключовият фактор за двете катастрофи

Първата катастрофа с новия самолет се случи в Индонезия през октомври 2018 г., когато самолет на Lion Air катастрофира в Яванско море. Загинаха всички 189 души на борда.

В момента са приземени 387 самолета 737 Max.