Той редовно публикува новини, които изглеждат като истински, а всъщност са абсолютна измислица. Има дори фирма за разпространяване на фалшиви информации, съобщава Дойче веле.
Кой е Джестин Колер и защо прави всичко това?
"Агент на ФБР, разследващ скандала с електронната поща на Хилари Клинтън, е открит мъртъв". Това беше една от безбройните фалшиви информации по време на предизборната кампания в САЩ. А фалшивата информация, че папа Франциск подкрепял Доналд Тръмп, беше споделена 960 000 пъти във Фейсбук. Междувременно Гугъл и Фейсбук обявиха, че ще блокират неверните съобщения. Кои са обаче хората, които целенасочено публикуват неверни информации? И защо го правят?
Репортерка на National Public Radio звъни не вратата на Джестин Колър в едно от предградията на Лос Анджелис. Домакинът отваря вратата и веднага казва: "Съжалявам, нищо няма да ви кажа! Благодаря за вниманието и приятен ден."
Джестин Колър е основател и шеф на фирмата Disinfomedia.inc. Компанията му поддържа много дезинформационни сайтове. Когато по-късно се съгласява да даде интервю, той не иска да каже точно колко точно или кои са те. Колър е един от "производителите" на дезинформации и лъжливи новини. Той редовно публикува новини, които изглеждат като истински, а всъщност се абсолютни измислици. Преди две години например той публикува информацията, че в щата Колорадо чрез някои хранителни стоки се разпространява и марихуана. "Тогава един конгресмен от Колорадо дори внесе проектозакон, който забранява разпространението на марихуана посредством хранителни продукти. А новината беше пълна измислица", казва Колър.
Работодател на 30 "автори"
Джестин Колър е на 40 години, женен с деца. Ето как обяснява защо е започнал да публикува неверни информации. "Исках да създам един сайт, който да бъде възприеман сериозно от хората с крайнодесни възгледи. Целта ми беше да публикувам целенасочено измислени истории и дезинформации и да гледам изненадата на хората, повярвали, че са истински."
Междувременно Колър дава работа на 25 до 30 "автори". Самият той е бил изненадан от огромния брой кликове във Фейсбук и Гугъл на фалшивите новини по време на последната предизборна кампания в САЩ. Както в случая с историята за открития мъртъв агент на ФБР, който разследвал скандала около мейлите на Хилари Клинтън. Публикацията с предизвикателното заглавие изглеждала като препечатка от вестник "Denver Guardian". С малката подробност, че такъв вестник изобщо не съществува.
"Хората искаха да чуят подобно нещо. Аз съчиних цялата история. Измислих си града, хората, шерифа, агента от ФБР. Нашите онлайн-редактори разпространиха целенасочено информацията до привържениците на Доналд Тръмп и я публикуваха в социалните мрежи. Историята се разпространи като лавина", казва Джестин Колър. Всеки допълнителен клик прави сайтовете на Колър привлекателни за рекламните агенции. Двама други автори на дезинформации, които бяха разкрити от "Los Angeles Times" в Лонг Бийч, признават, че само от реклами на техния сайт печелят между 10 000 и 40 000 долара месечно.
Фейсбук и Гугъл вече обявиха, че няма да допускат реклами на сайтове с измислени новини. Джестин Колър обаче не вярва, че неговите измислени новини са допринесли за загубата на Хилари Клинтън. "Тя всъщност не беше добър кандидат", убеден е той.
Equinox
на 04.12.2016 в 23:00:09 #4"Немски вълни" не заслужава за пет пари доверие, тъй като е феномен. Тази медия е извор на изчанчени факти, изтълкувани както дяволът чете Евангелието, а освен това - колкото и да е чудно - е топлата хралупа, в която се свряха де що има агенти на Щази, Секуритате, ДС и прочие майстори на слухтенето и дезинформацията. Добре заплатени в евро, не е като да са източни марки, левчета или леи. Лъжите в Интернет са повече от Тихия океан. Но за разлика от любители като този, пробутан като важен фактор в статията, повечето "евроатлантически", даже атлантико-тихоокеански правителства са поставили дезинформацията на здрави идеологически основи и нищо чудно, че присъстващият тук Мунди им се връзва като пъпчив тийнейджър на урок по биология. Да не бъда голословен, ето какво казва Финиън Кънингъм, неутрален доколкото е възможно, медиен експерт: Take, for example, the war in Syria. Russian news media have provided many important, documented reports and analyses on how Washington and its Western allies are systematically colluding with jihadi terror groups to prosecute a covert, criminal war for regime change against the elected government of Syria. By contrast, the Western corporate media have rarely if ever given any coverage to such verifiable violations by their governments in Syria. Or in any other recent conflict for that matter, such as in Yemen, Libya, Iraq, Afghanistan, Ukraine, Georgia. Та кой лъже и дезинформира, Мунди? Прочел ли си една страница от руската история или поне една страница от руски писател? Ако на Путин проблемът му е в ръста, защо Франция боготвори по-ниския и шкембест Наполеон, който всъщност я разори? За мъртвородения Армата шест страни чакат на опашка да го купят, когато влезе в серийно производство. Тъй че Мунди, трябва да се вярва на фактите, а не на емоциите.
Mithrandir
на 04.12.2016 в 21:09:23 #3Майстори на дезинформацията? Не разбирам, когато хората пишат сами за себе си?!?! Това е болестно състояние или ... дезинформация.
Civic Mundi
на 04.12.2016 в 20:50:47 #2Русия, майстори на дезинформацията. Когато една империя, та била тя с изобилие от природни богатства, се крепи на фалшива итория, измислена икономика и лъже-новини не е въпрос да ли, а кога ще се сгромоляса, като мъртвороденият танк Армата. Дори и със 140 милиона роби, впрегнати в хамута на КГБ-ейската машина, агресивното джудже не може да спре падението и банкрута на тази фалшива държава е неизбежен.
Q99
на 04.12.2016 в 20:36:17 #1Дойче веле, дотук с истината!