Транспортните коридори над Европа остават блокирани вече трети ден заради носещия се облак от вулканична пепел.

Облакът се движи от Северозападна Европа към източна и на юг, като създава реална опасност за самолетите и принуждава една по една страните да закриват въздушните си пространства.

Засилва се активността на вулкана 
                                      Още...

Според специалистите днес ситуацията няма да се промени особено, а за възвръщане на нормалния трафик ще са необходими поне няколко дни.

Почти всички полети на Летище София са анулирани. Припомняме, вчера от транспортното министерство съобщиха, че облакът ще достигне Румъния и Молдова, но няма да навлезе в небето на България.

Само за около десетина вечерни полети все още не е ясно дали ще бъдат отменени.

Около 16 000 полета от европейското въздушно пространство са отменени заради облака вулканична пепел, носещ се над Европа.

До този момент са отменени полетите на австрийски авиолинии - OS807/8 и OS800 с дестинация Виена, полетите на "Уиз Еър" - W6 602A от Лутън и "Бритиш Еъруйез" - BA890/1 от и до "Хийтроу", Лондон, на "България Еър" - FB319/20 до и от Тегел, Берлин и на чешките авиолинии - OK856/7 с дестинация Прага и др. Общо 27 полета от и за летище София са анулирани.

За три дни в цяла Европа се отменени общо около 17 000 полета.

Страни, закрили напълно въздушното си пространство:

  • Швейцария
  • Дания
  • Белгия
  • Холандия
  • Финландия
  • Латвия
  • Унгария
  • Словакия
  • Чехия

Частични ограничения:

  • Франция
  • Германия
  • Австрия
  • Норвегия
  • Швеция
  • Италия
  • Литва
  • Полша
  • Ирландия
  • Великобритания

Според Организацията на гражданските авионавигационни служби, която обединява диспечерските компании в света, последствията от вулканичния облак, който преминава, ще се усещат поне още седмица, а голяма част от движението ще трябва да се реорганизира. Като цяло ситуацията ще остане непредсказуема.

Движението на облака, долу в дясно, ситуацията към 9 часа, 17 април

Пепелта, в която има пясък и частици стъкло, е изключително опасна за двигателите на самолетите и особено за реактивните.
Частиците от облака могат да предизвикат проблеми и ако се натрупат по крилата на самолетите.