Захранваният от слънчева енергия самолет „Солар импулс-2” успешно кацна в египетската столица Кайро, съобщава БиБиСи.

Той излетя от испанския град Севиля в 04,20 часа по Гринуич в понеделник, предприемайки 48-часово пътуване.

Сега самолетът ще се отправи към последната си спирка, с което ще приключи околосветската обиколка, започнала през март 2015 година от Абу Даби.

По време на обиколката самолетът беше управляван от двама пилоти, които се редуваха - Андре Боршберг и швейцарецът Бертран Пикард.

Боршберг прелетя над пирамидите и Свинкса в Гиза преди да кацне.

„Финалният заход към Кайро беше тежък, но аз го направих”, написа той в „Туитър”.  Той премина през 7 страни и през едни от най-натоварените въздушни коридори в света.

Снимка 244159

Източник: ЕПА

Пикард ще завърши околосветската обиколка като върне самолета в Обединените арабски емирства през следващите дни.

Двамата пилоти работят по проекта повече от десет години.

Целта на приключението е да се насърчи използването на чиста енергия и духът на иновациите.

По време на околосветската обиколка от 35 хиляди километра самолетът кацна на повече от 15 места.

Първият тур беше на 9 март 2015 година от Абу Даби (ОАЕ) до Мускат (Оман) – 772 километра, 13 часа и 1 минута; вторият тур на 10 март от Мускат до Ахмедабад (Индия) – 1 593 километра, 15 часа и 20 минути; третият тур беше на 18 март от Ахмедабад до Варанаси (Индия) – 1 170 километра, 13 часа и 15 минути; четвъртият тур беше на 18 март от Варанаси до Мандалай (Мианмар) – 1 536 километра, 13 часа и 29 минути; петият тур беше на 29 март от Мандалай до Чунцин (Китай) – 1 636 километра, 20 часа и 29 минути; шестият тур беше на 21 април от Чунцин до Нанкин (Китай) – 1 384 километра, 17 часа и 22 минути; седмият тур беше на 30 май от Нанкин до Нагоя (Япония) – 2 942 километра, един ден, 20 часа и 9 минути; осмият тур беше на 28 юни от Нагоя до Калаелоа, Хавай – 8 924 километра, 4 дни, 21 часа и 52 минути; деветият тур беше на 21 април 2016 г. от Хавай до Маунт вю, Калифорния (САЩ) – 4 523 километра, 2 дни, 17 часа и 29 минути; десетият тур беше на 2 май 2016 година от Маунт вю до Финикс, Аризона (САЩ) – 1 199 километра, 15 часа и 52 минути; единадесетият тур беше на 12 май от Финикс до Тълса, Оклахома – 1 570 километра, 18 часа и 10 минути; дванадесетият тур се проведе на 21 май от Тълса до Дейтън, Охайо  - 1 113 километра, 16 час и 34 минути; тринадесетият тур беше на 25 май от Дейтън до Lehigh Valley, Пенсилвания – 1 044 километра, 16 часа и 47 минути; четиринадесетият тур беше на 11 юни от Пенсилвания до Ню Йорк – 230 километра, 4 часа и 41 минути; петнадесетият тур на 20 юни от Ню Йорк до Севиля и на 11 юли шестнадесетият тур от Севиля до Кайро – 48 часа и 50 минути.

Самолетът е захранван от повече от 17 хиляди соларни клетки, разположени по дългите 72 метра крила. Благодарение на иновативния дизайн самолетът, изработен предимно с карбонови нишки, тежи само 2,3 тона - под 1% от масата на самолета A380.

Снимка 244158

Източник: ЕПА

"Солар импулс-2" се движи със скорост между 50 и 100 километра в час.

Той е наследник на Solar Impulse, който извърши 26-часов полет през 2010 година, доказвайки възможностите си да съхранява достатъчно енергия дори за летене и през нощта.