Мотивите са, че не са спазени Законът за уреждане на колективните трудови спорове и Законът за железопътния транспорт.
От министреството съобщиха още, че са сезирали и прокуратурата, защото съгласно член 342 ал. 2 от Наказателния кодекс нарушението на правилата по експлоатация е престъпление. Заместник транспортният министър Любомил Иванов заяви, че За първи път между транспортното министерство и синдикатите няма диалог и това не е по вина на министерството.
Иванов отбеляза, че Съюзът на транспортните работници в България към КНСБ практически не участва в стачката. Тази сутрин техни представители бяха в МТС за преговори по речния транспорт. Разбра се , че никакво отношение до този момент по стачката не е взел и синидалният лидер д-р Желязко Христов.
От своя страна транспортният министър Пламен Петров нарече днешната стачка "упражнения по причина на лични амбиции". Тъжното е, че тези, които организират протеста, подвеждат хората, които с тези си действия могат само да влошат състоянието на компанията, което евентуално да доведе до забавяне на заплатите, добави Петров.
Той подчерта, че за една година и нещо за железничарите е направено изключително много. Заплатите им са доста по-високи от тези на учителите или лекарите, изтъкна той. Не само че изплащаме заплатите, но сме успели да сложим в джобовете на железничарите над 20 млн. лева за една година, каза още министърът.