Ние изготвихме доклад, който понеделник ще изпратим на регионалния министър Виолета Комитова. Това, което се случи по време на общественото обсъждане е, че Комитова не дойде, а изпрати поредния си заместник министър. Тоест в конкретната ситуация тя абдикира, прехвърляйки проблема на следващото правителство. Това каза за News.bg Богдан Милчев от Института за пътна безопасност за казуса с пътя Айтос.

Това, което се случва е, че има едно измиване на ръцете. Община и държава си прехвърлят горещия картоф. Едните казват, че обхода на Айтос е проблем на общината, а в същото време кметът на града казва, че обходът е проблем на АПИ, недоумява Милчев.

"Случая е същия като в Своге." Едно правителство прехвърля отговорността на общината, а общината отговорността на правителството.

Обходен път на Айтос не е предвиждан в ОУП, приет през 2018 г.

Обходен път на Айтос не е предвиждан в ОУП, приет през 2018 г.

Общината не прави нищо за скоростта на пътя

Попитан защо Комитова трябва да ходи и да решава тези въпроси, Милчев отговори, че точно това доказва, че експертните въпроси се решават с политически средства. Той добави също, че липсата на експертиза в община Айтос не е единичен случай. Нито една по-малка община не разполагат с пътни експерти. Държавата е длъжна да подкрепи общините, но в конкретния случай, 1 месец след катастрофата, тя не е предприела никакви действия.

Забраната на тирове по обходния път, не решава проблема, а само го прехвърля на следващото правителство.

3 години след катастрофата край Своге още няма виновни

3 години след катастрофата край Своге още няма виновни

Не е изготвен и цялостен анализ на състоянието на пътната безопасност

Припомняме, на 25 август автобус с екскурзианти се обърна край Своге. В деня на катастрофата жертвите бяха 17, а ранените - 21.

Мащабната катастрофа и състоянието на пътя станаха повод за оставки и обвинения в корупция. Ден преди инцидента от неправителствена организация бяха публикували становище, че тази пътна отсечка не е в добро състояние, въпреки ремонта за почти 23 млн. евро.

Инцидентът бе катализатор за повишаване на политическото напрежение в управляващата коалиция и предизвика оставката на трима министри - Валентин Радев, Николай Нанков и Ивайло Московски - във връзка с тежката катастрофа край Своге.