Спряна е държавната субсидия за БДЖ, потвърди транспортният министър Ивайло Московски и уточни, че тази мярка е наложена от този месец. Той обясни, че причината е, че не се погасява заемът от 1995 година за БДЖ, който е държавно гарантиран.
Тъй като компанията няма възможност да плаща, се активира държавната гаранция, т.е. банката взема парите от бюджета и респективно бюджетът си ги възстановява от субсидията за БДЖ.
Припомняме, субсидията за БДЖ е около 160 млн. лева, като от жп-превозвача са на мнение, че без тях дружеството ще фалира.
Московски отбеляза, че по онова време не са били разделени БДЖ и НКЖИ и че сега се търси начин, по който НКЖИ да има основание да плаща по този заем. В тази връзка ще има още срещи между юристи и експерти на компанията, министерствата на транспорта и на финансите.
Според Московски, ако се правят вътрешни прехвърляния между БДЖ и НКЖИ, това пак означава, че реално пари към банката няма да влязат, защото, правейки вътрешни прехвърляния, НКЖИ намалява от задълженията на БДЖ за инфраструктурни такси. Транспортният министър изрази надежда, че скоро проблемът ще бъде решен.
Относно продажбата на товарни превози той каза, че ако има кандидат, който отговаря на условията, процедурата ще се проведе.
Пред Money.bg председателят на Съвета на директорите на БДЖ Владимир Владимиров заяви, че не е запознат дали наистина е взето такова решение. Той отказа да коментира на този етап и това до какво ще доведе спряната субсидия: "Няма как да коментирам нещо, което до края на деня може да е променено", заяви Владимиров.
okokopko
на 19.07.2012 в 02:56:04 #8нещастник, като ти вдигнат след това цената на автобусния билет тройно, има да се чудиш що ти влиза толкоз тежко... затриването на железницата е поръчка, толкова е очевадно, че би трябвало и най-жадните герберасти да го виждат! вече даже не е и смешно
lotsopa
на 19.07.2012 в 01:56:00 #7Бахти и долнопробниците. Кого баламосват ? Прилича на 90-те години, когато масово фалираха държавни предприятия, за да ги продадат на свои хора на безценица; в крайна сметка не остана никаква индустрия, защото тези собственици бяха все комуномутри и ченгета, които само източваха. И сега сме на това дередже - без никаква индустрия, едва кретаща държавица. И Бойко Борисов - Тиквата нищо не може да направи. Не може и да се противопостави. За какво гласува народа за него ? На кого му трябват тези магистрали, след като не можеш да завъдиш индустрия, която да ги ползва ?
badmin
на 18.07.2012 в 18:05:08 #6Разруха Гарантирана от ГЕРБ

iXact
на 18.07.2012 в 16:28:20 #5Почти навсякъде по света железниците са стратегически и са субсидирани от държавата.
Nasich11
на 18.07.2012 в 16:18:46 #4нещастници !
unascribed
на 18.07.2012 в 15:01:24 #3Доста зор видяха, докато го фалират, за да могат да го продадат за жълти стотинки на техни хора. След военните заводи, вече нищо не остана за продаване.
psp_11
на 18.07.2012 в 14:35:18 #2Мошеници .... Това не е субсидия.. Държавата плаща за обществената услуга жп транспорт пари от бюджета за 2006 год 400 млн. лв. Правите ли разлика между субсидия и цената за обществена услуга? Субсидията е парично дарение от частно лице или организация (често правителство) като финансова подкрепа или помощ за създаването на дадено предприятие.
dddddd
на 18.07.2012 в 14:22:07 #1Държавата спря субсидията за БДЖ