Десетки километри от републиканската пътна мрежа стоят месеци наред необезопасени след извършени през лятото ремонтни дейности и поддръжка. Това заявяват в своя позиция от Асоциацията за защита на потребителите.

Поводът за позицията е сигнал за липсата на маркировка, мантинели и знаци на близо 40-километровата отсечка от пътя Варна - София на територията на област Търговище.

Асоциацията е извършила проверка на място и е установила, че няма никакви обозначаващи и предпазни елементи на въпросната отсечка, на която е извършена рехабилитация преди близо 6 месеца.

Нашите пътища са 4 пъти по-опасни за чужденците, отколкото за българите

Нашите пътища са 4 пъти по-опасни за чужденците, отколкото за българите

12% от всички катастрофи със загинали са с чуждестранни

АЗП предупреждава, че с настъпването на зимния сезон предпоставките за катастрофи се увеличават, защото светлата част от денонощието намалява с няколко часа. При силен валеж нощно време видимостта е силно намалена и осовата маркировка е единственият начин шофьорите да проследят пътя. В случая обаче дори и тази маркировка липсва по едно от най-натоварените трасета на транспортната републиканска мрежа.

От Асоциацията посочват, че необезопасени опасни участъци на пътища в ремонт има и в района на общините Ихтиман, Белово и Костенец. Въпросните пътни отсечки са в процес на довършителен етап от рехабилитация, но по тях се движат автомобили без никакви предпазни мерки. Липсва включително светлоотразителна и светлинна сигнализация.

От АЗП призовават шофьорите, пътуващи по маршрута Ихтиман-Белово-Костенец, да бъдат внимателни в отсечката преди Костенец, тъй като там има остър завой с близо 20 метрово дере и мостови съоръжения, които по никакъв начин не са обезопасени. Според Асоциацията има предпоставки за инциденти и съществува реален риск за ПТП при намалена видимост.

С кола от Швеция до България - шансът за катастрофа у нас е 4 пъти по-голяма

С кола от Швеция до България - шансът за катастрофа у нас е 4 пъти по-голяма

Доклад на ИПБ оценява качеството на пътищата в България

Възложител на всички ремонти по републиканската пътна мрежа е Агенция "Пътна инфраструктура", която според АЗП очевидно не упражнява достатъчен контрол върху изпълнителите по обектите. За качеството на обезпечаване на ремонта от гледна точка пътната безопасност или липсата на такава основна отговорност носи АПИ.

"Преди няколко години трагедията с автобусната катастрофа до Своге роди поредната ялова административна структура: Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата", която към днешна дата е извън фокуса и публичното внимание. Нейната дейност и функции вече близо 4 години остават невидими за обществото, което осигурява бюджетните средства, покриващи разходите на поредната бездънна яма за публични средства", посочва се в позицията.

АЗП призовава органите, които имат пряко отношение към пътната безопасност, да вземат отношение, тъй като подобна практика не се наблюдава само на споменатите отсечки и е причина за множество инциденти.

Според Асоциацията е възмутителен и броят на институциите, пряко ангажирани именно с пътната безопасност - АПИ, Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата", КАТ, Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация".

Много от пътищата у нас са опасни заради лоша маркировка

Много от пътищата у нас са опасни заради лоша маркировка

Често след ремонти остават пътни знаци