Някои пътища са опасни най-вече заради недобра маркировка, недобра видимост на пътните знаци от храсти и растителност около пътя. Това заяви пред БНТ Росен Рапчев от Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" по повод продължаващата война по пътищата.

Той обясни, че често след зимния сезон пътищата не се почистват и остава пясък, който намалява сцеплението на пътя. По негови думи конфликтни точки в градска среда са кръстовищата, а скоростта при навлизане в тях е голям проблем. Рапчев посочи, че често шофьорите не намаляват скоростта преди навлизане в кръстовище.

Камерите на изпита няма да възпитат на мислене младите шофьори

Камерите на изпита няма да възпитат на мислене младите шофьори

Румен Миланов: Не може да пуснем всеки на пътя

Според него камерите са ефикасни, особено триногите и камерите за средна скорост, чрез които може да се обезопасят дълги участъци.

От своя страна Илия Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи допълни, че често пътните инциденти се дължат на инфраструктурата. По негови думи маркировката, пътните знаци и мантинелите са ключови за безопасността на пътя.

Знаци, които са останали след ремонти, и промяна на инфраструктура, несъответстваща на хоризонталната маркировка, могат да бъдат предпоставка за инциденти, категоричен е той.

Според него пример за подобни несъответствия е фактът, че на АМ "Тракия" в продължение 40 км има ограничение за 90км/ч.