Качеството на пътя е решаващ фактор за броя на пътните инциденти и жертвите. Такава позиция изрази пред Bulgaria ON AIR председателят на Българското обединение на шофьорите Христо Радков.

"Ние винаги сме шампиони по катастрофи и жертви по пътищата. Най-важната причина е самият път." - коментира той.

"В Европа, като тръгнете по магистралите, единствените места, където няма качествени пътища, са Румъния и България. Ето защо и жертвите тук са най-много." - поясни Радков в предаването "Денят ON AIR".

Двоен скок на жертвите на катастрофи у нас за месец

Двоен скок на жертвите на катастрофи у нас за месец

Богдан Милчев е притеснен от сериозния проблем с монтажа на мантинели

Той добави, че освен магистралите, трябва да се ремонтират и обходните пътища.

Според него, ако се подобри организацията на движението и се извършат ремонти по пътищата, ситуацията с катастрофите и жертвите ще бъде различна.

"В България думата държавна политика по пътна безопасност липсва. Там са сложени хора, които не са се занимавали с това. Агенцията по пътна безопасност е по-малка от Автомобилна администрация." - смята председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов.

Камион, превозващ замразени прасета, се  преобърна в Прохода на републиката

Камион, превозващ замразени прасета, се преобърна в Прохода на републиката

Митническите и данъчните власти ще проверят товара...

Той определи като положителна срещата с транспортния министър през седмицата и се надява да не се стигне до протести по магистралите.

"Диалогът се възстанови. Ние настояваме за незабавни промени в "Автомобилна администрация", искаме ревизия на действията на тези хора, които са на толкова високи позиции." - уточни още той.

Иванов добави, че има проблем с провеждането на изпитите за бъдещи шофьори - таблетите постоянно спират, налага се да се чака с часове стартът на изпита по кормуване. Той даде пример със Стара Загора, където повече от 100 човека чакат да бъдат изпитани.

Също така браншът настоява и за увеличаване на заплатите на изпитващите.

"Най-важното е да има диалог между нас. Трябва да бъдем чути за промените в нормативните уредби. В тях влизат лобистки текстове, от които някой нещо да печели." - коментира Йонко Иванов.

Христо Радков от своя страна обясни, че е крайно време обществеността да разбере, че автошколите не дават свидетелствата за управление, а подготвят бъдещите шофьори.

"Изпитът е пред Автомобилна администрация. В крайна сметка ако тези изпитващи пуснат даден курсист, то той според тях може да управлява, без значение кой го е подготвил. Този, който го е пуснал на изпита, той носи отговорност дали някой е летяща бомба по пътищата." - посочи Радков.

73% от кандидат-шофьорите взимат практическия изпит от първо явяване.

Спекулира се с данните за злоупотреби в дружеството "Автомагистрали", категоричен е Христо Радков.

Той цитира неофициални данни от АПИ, според които през последните 3 години под 1.5 млрд. лв. са дадени от републиканския бюджет за ремонти и довършване на магистрала "Хемус", за пътя Монтана-Видин и всички свлачища, които се ремонтират по Републиканската пътна мрежа.

Двамата са единодушни, че опашките по граничните пунктове ще спрат, когато се създадат нормални условия за преминаване с работещи гишета.