Комисията за защита на потребителите разкри допълнителни временни приемни в някои от курортните комплекси по българското Черноморие. Поводът е настъпилият летен сезон, а целта на функционирането на тези офиси е да се скъси пътят за контакт между потребителите и контролния орган. Това ще доведе и до разрешаването в движение на възникващите проблеми в такъв момент, в който хората се отдават на годишната си почивка.

В откритите приемни туристите ще могат да отправят своите сигнали и жалби при ползването на услуги и закупуването на стоки по време на лятната си почивка. Освен това хората ще могат да получават и информация за правата си на потребители на стоки и услуги от различен характер, както и съвети как да постъпят в определени ситуации в диалога с търговците. Временните офиси ще работят до края на месец септември, когато свършва и сезонът.

Разкриването на тези бюра на КЗП се превърна в традиция за летните месеци. Оплаквания, които постъпват в откритите приемни от страна на туристите, са свързани с дублажи, грубо отношение в заведенията за хранене и развлечение и др.

В откритите приемни на КЗП пристигат и жалби, които са свързани със закупуването на различни стоки от търговски обекти, разположени в курортните комплекси. Това са рекламации на обувки, чанти, колани, рокли и др. Понякога тези стоки са продадени от сезонни търговци, което изисква максимално бърза реакция от страна на контролния орган, за да бъде преустановено нарушението и санкциониран търговецът, преди да е прекратил дейността си.

В този смисъл работата на откритите приемни прави възможна тази навременна реакция, която да предпази останалите туристи от това да бъдат излъгани и да бъде оказано съдействие за възстановяването на щетите на вече излъганите.