Организацията на безопасността преди всичко включва поне обучение или инструктажи. Това заяви пред БНТ Борил Ташев, експерт от Национална асоциация "Труд, здраве, безопасност" по повод тежката автобусна катастрофа с 45 жертви на АМ "Струма".

Той бе категоричен, че това е задължително и необходимо.

Второто необходимо нещо по негови думи е дали в автобуса има колан, а третото - какво ще се използва при обгазяване. Знаете как се обяснява това в самолетите, уточни експертът.

Той подчерта, че пътниците трябва да бъдат инструктирани, но също да има оборудване, което те да знаят как да използват.

Участъци от АМ "Струма" - недопустимо стръмни и не по стандарт

Участъци от АМ "Струма" - недопустимо стръмни и не по стандарт

Проблемът бил още в проектирането на магистралата

Според Ташев е необходимо обозначаване на изходите на автобусите при аварийни ситуации.

Той запита и имало ли е пожарогасител в злощастния автобус.

Не може да обвиняваме само пътищата, категоричен бе експертът.

Ташев посочи, че има ясно разписани правила за почивката на шофьорите при дълги преходи. Пътните платна пък трябвало да бъдат със светлоотразителни ленти.

Експертът обясни и че при ремонт на пътя трябва да има ясно означение с необходимите и поставени на съответно разстояние конуси, не по-ниски от 75 см и със светлоотазителни ленти, а не с бяла боя. На всеки конус пък трябва да има мигащо тяло, което да работи.

Експерт: Не само пътят може да е причинил трагедията на АМ "Струма"

Експерт: Не само пътят може да е причинил трагедията на АМ "Струма"

Радков стига и до конспиративни теории за случилото се