От гражданската организация Спаси София изпратиха днес позицията си по повод готвения ремонт на най-емблематичните пространства на София - площадите около храм-паметника Св. Александър Невски и Народно събрание.

По думите им, представеният от Столичната община проект изобщо не решава проблемите в тази зона и се ограничава до козметичен, но скъп ремонт, който нито запазва автентичния дух на столицата, нито решава множеството проблеми.

Според Бонев не се предвиждат никакви подобрения и преосмисляне на пл. Народно събрание, който по думите му остава огромен и хаотичен паркинг, без никакви подобрения за пешеходците.

Защо се прави този ремонт, освен за да се усвоят поредните евромилиони?" - пита Борис Бонев.

Не ремонт, а обновяване на площада пред "Александър Невски"

Не ремонт, а обновяване на площада пред "Александър Невски"

Подземни паркинги на площада няма да има, заяви арх. Иво Панталеев

Погромът по Графа ще ни се стори като генерална репетиция спрямо това, което Столичната община възнамерява да направи около храм-паметника Св. Александър Невски, на пл. Народно събрание и по улиците Оборище и Париж, заяви Бонев.

От организацията питат и защо Столичната община отново поверява толкова знаково пространство на същото архитектурното студио, което беше отговорно и за ремонта на ул. Граф Игнатиев.

От организацията настояват проектът да бъде прекратен или изцяло променен.

"Затова настояваме кмета г-жа Фандъкова и гл. арх. Здравков да спрат проекта и да прекратят практиката София да бъде обезличавана само заради усвояването на европейски средства." - завършват от Спаси София.

Не била спазена технологията за втвърдяване на лепилото за ремонта на "Графа"

Не била спазена технологията за втвърдяване на лепилото за ремонта на "Графа"

Защото имало натиск на общественото мнение и на локалната общност

Припомняме, че още в самото начало на ремонтните дейности граждани разпространиха снимки на бетонирани дървета по "Графа".

Първият по-сериозен проблем с ремонта на "Графа" беше свързан с поставянето на шумо- и звукоизолиращите подложки на трамвайните релси. Оказа се, че фирмата изпълнител "Джи Пи Груп", която също влезе сериозно в публичното пространство покрай други скандали, използва други подложки, които са различни и по-евтини от тези, предвидени в обществената поръчка. Имаше твърдения, че именно заради по-хубавите подложки фирмата е спечелила поръчката.

Всичко това предизвика силен обществен отзвук и стана повод за оставката на заместник-кмета по транспорта на Столична община Евгени Крусев, срещу когото прокуратурата разпореди проверка и повдигна обвинение за престъпление по служба - той нарушил служебните си задължения и променил условията на обществената поръчка.

Драма възникна и около поставянето на ограничителите, които разделят пешеходната зона от трамвайните релси. Ограничителите, според софиянци, бяха прекалено големи.

Не закъсняха и сатиричните и иронични коментари. Многобройни колажи оприличиха ограничителите като акулови перки и други. Впоследствие и те бяха подменени с нови такива, но по-малки. Оказа се обаче, че и те не са функционални, тъй като предизвикаха редица инциденти с пешеходци.