Военните от авиобаза "Граф Игнатиево" препоръчват да се търси съдействие от производителя на черната кутия, за да се свали информацията от падналия изтребител, съобщава БГНЕС.
Опасенията им са, че може да се създадат условия за нарушаване на информацията, тъй като черната кутия е имала деформации, а също вода и следи от петролни продукти.
В модула на паметта няма никакви касети, ленти, които могат да записват глас. Той няма радио-, звуков или светлинен маяк.
От авиобазата обясниха, че вчера са получили от ВМС защитеният корпус на регистратора на падналия изтребител. Имало е обаче нарушаване на херметичността на здравия корпус, който е бил пълен с вода. Военните посочиха, че в контейнера се е намирала информацията, модулът на паметта е защитен с различни материали против висока температура.
Имаше деформации и вода и следи от петролни продукти, отсъстваше електрическия съединител, имаше нарушения на целостта на модула на паметта, обясниха те.
"Трябва да сме реалисти, технологията по която е изпълнен моделът, ние не сме оторизирани да работим до такава дълбочина и нашите притеснения бяха, че можем да създадем условия за нарушаване на информацията, затова препоръчахме да се обърнем към производителя. Той е създал хардуер, процесор, който контролира записа и ние смятаме, че той единствен може да гарантира, че тази информация ще бъде свалена без загуби", съобщиха от "Граф Игнатиево".
Все още обаче не е установено кой е производителят, тъй като доставените регистратори в авиобазата са произведени в Русия.
Устройството се съхранява в подходящи условия и под юрисдикцията на разследващите. То вече е изпратено за съхранение в София.
Регистраторът на самолетите МиГ-29 служи за съхранение на информация от огромен брой датчици на борда на самолета. След всеки полет данните от регистратора се свалят и се обработват със специален софтуер, за да може да се прецени дали самолетът може да бъде пуснат за следващ полет.
Когато регистраторът работи, той не се отваря и експлоатира по никакъв начин в базата. Военните обясниха, че досега е имало само един такъв случай - през 2012 г, когато са загубили един самолет. Тогава състоянието на регистратора е позволило информацията да бъде извлечена.
Те бяха категорични, че не се спекулира и не се крие информация, а са предпочели да спрат до момента, в който да не компрометират информацията, която е записана вътре.
И ние искаме да разберем какво точно се е случило, увери бриг. генерал Николай Русев.
Припомняме, вчера стана ясно, че черната кутия на падналия МиГ-29 е намерена.
До успешната развръзка се стигна, след като операцията по издирването й беше подновена днес след анализ на събраната информация за евентуалното ѝ местоположение. В операцията се включиха минен ловец "Цибър" и моторен катер 213 от състава на Военноморските сили, както и група със специализирано подводно оборудване от фирма "Хидроремонт".
На 9 юни сутринта беше съобщено, че "при изпълнение на тренировъчна задача над морската акватория на Република България, самолет МиГ-29 от състава на българските Военновъздушни сили, е изгубил радиовръзка и е изчезнал от радарите в 00:45 ч.". При трагичния инцидент загина майор Валентин Терзиев.
Издирването на черната кутия на самолета продължи няколко дни. Вероятната причина за падането на изтребителя е дефектен боеприпас.
Equinox
на 26.06.2021 в 11:54:42 #6@11: Съвременните полетни регистратори записват данни от множество датчици в платки с интегрални схеми-памети. Съдържанието им се прочита от външни устройства и се анализира. Ако регистраторът бъде повреден при катастрофа, е възможно паметта да не може да се прочете. Това често се случва както при военни, така и при граждански самолети и силно затруднява екипите за разследване на причините. Що се отнася до състоянието на БА, ВМС и ВВС днес - за паради и участие в чужди мисии като баняджии и охранители ги бива, но е изключено да изпълнят основната мисия на всяка армия - защита на държавата и населението с военни средства. Преди няколко десетилетия имахме 3 армии с над 110 000 състав, най-много танкове на Балканския полуостров, ракети С-200 и бойни самолети. Задачата на двете бойни армии бе да задържат за 2-3 дни нахлуването на натовски войски в страната (главно турски) докато СССР поеме защитата ни с въздушни десанти. Какво стана, откакто синът на идеолога на БКП ни вкара в НАТО? Най-първо под чужд ултиматум си нарязахме ракетите, след това сведохме танковете и военнослужащите до минимум. А Турция настъпва ли, настъпва - изкупува земи, заводи, бизнеси, политици, дава заеми и дотации на джамии и медресета, заселва турскоезично население покрай старопланинските проходи, насърчава раждаемостта. Никой няма да си мръдне пръста за нас, а ще ни търсят сметка за всеки ущипан пе.де.раст.
santana911
на 25.06.2021 в 21:15:15 #5Изразявам възхищението си от невероятните умения на нашите военни,които макар и да не успяха да да свалят данните от кутията и въпреки липсващия кабел,само с поглед успяха да отгатнат,че липсват данните от последните 13 сек.
Equinox
на 25.06.2021 в 20:00:37 #4Нашите военни са взели единствено правилното решение. В цял свят е прието оранжевите регистратори на катастрофиралите самолети да се пращат на производителя им за разчитане на информацията в тях. Защото инженерният му екип разполага със средства, документация и опитни хора.
chavdar-georgiev
на 25.06.2021 в 19:29:01 #3Кастело Белведере Плужек, ти и един пирон не можеш да забиеш. Къде си тръгнал мнение за такава техника да даваш, пед@л атлантически!
Avatarx
на 25.06.2021 в 19:26:23 #2Генерали без капка офицерска чест! Шели да дават черната кутия на онези, които най-вероятно са виновни. Да видим какво ще скалъпят. Срам и позор за тези подобия на офицери! До вчера черната кутия беше призвеена в Украина, но днес като поразмислили, решили, че най-добре да я пратят на руснаците, да скалъпят някоя лъжа, както обикновено. Целта е ясна - да не излезе истината наяве!
Кастело Белведере
на 25.06.2021 в 18:03:19 #1Тоака е като се осланяме на руски заз-технологии… руската черна кутия- най-черната и неразгадаема в света.