Правителството води преговори "Български пощи" да започне да предлага нови услуги, които имат повече добавена стойност, като застрахователни и финансови услуги. Това заяви пред БНТ транспортният министър Росен Желязков.

По думите му пощите имат капацитета да развиват други услуги, което е станало ясно покрай разпространението на печатните издания.

Раширяването на обема услуги, които предлагат "Български пощи", е от общ икономически интерес. По думите на министъра това би било от полза за всички - както за персонала, така и за клиентите на дружеството.

Първата крачка към подобна идея датира от средата на 2018 година, когато "Български пощи" обяви, че започва партньорство със застрахователната компания "Лев инс". Партньорството предвиждаше сключване на полици за задължителната за водачите застраховка "Гражданска отговорност".

Към момента обаче не е ясно дали дружеството ще поиска застрахователен лиценз от Комисията за финансов надзор (КФН), или ще се насочи към изграждането на нови партньорства с други застрахователни компании у нас за посредничество при сключването на полици.

Относно състоянието на дружеството министърът посочи, че през следващите няколко години се очаква приходите да намаляват, а разходите да остават същите. "С увеличаване на разходите за персонал могат и да се увеличават (разходите)", обясни Желязков. Поради това кабинетът ще разгледа механизмите за определяне на компенсациите и техния размер в най-скоро време, така че този дефицит да бъде покрит, допълни той.