Институтът за пътна безопасност иска закон за лобизма в България заради възможността от възникване на корупционни практики след пътно-транспортни произшествия.

"Политическата корупция не се интересува от жертвите от ПТП. Тя ги използва за постигане на влияние и внушения, чрез които да може да се реализират корупционни дейности облагодетелстващи политици и "пътни експерти", пишат в становище до медиите от там.

Пътищарите не режели асфалта като сирене точно до сантиметър

Пътищарите не режели асфалта като сирене точно до сантиметър

Насаждало се мнението, че пътната гилдия се е сдружила, за да краде от асфалта

През 2021 година служебните правителства на президента Радев консолидираха "пътните експерти", предоставяйки им националните телевизии, чрез които да внушават загриженост на министрите му за пътната безопасност. Всеки опит за огласяване на политическата корупция от страна на Института за пътна безопасност е спиран от пиарите на служебните правителства - са мотивите на Института.

От там дават и примери с проведени обществени поръчки.

Четирикратно по-високи цени, занижени изисквания, странни критерии, измислени технологии, субективно оценяване и (не)очаквано голям интерес на всякакви компании към търга за пътна маркировка за 210 милиона лева за 4 години на Агенция "Пътна инфраструктура"- https://app.eop.bg/today/279791.

Обществена поръчка, която е разделена на 6 обособени позиции - по една за всеки район, е обявена десетина дни преди провеждането на извънредните парламентарни избори на 2 април. Индикативната стойност на поръчката е по 35 млн. лв. без ДДС за район за срок от 4 години. Това става при действащи 5-годишни законни договори по 10.5 млн. лв. без ДДС на район (общо 63 млн. лв.). Четири от тях са сключени в последните дни на мандата на третото правителство на Бойко Борисов през 2021 г. Други два - за Североизточен и Югоизточен район, са подписани в края на май 2020 г., защото не е имало обжалване на процедурата за тях - https://www.api.bg/bg/profil-na-kupuvacha-sled-30-dekemvri-2014.