Върховният касационен съд лиши от права за общо 7 години частния съдебен изпълнител Тотко Колев заради случая с либийския танкер "Бадр", съобщава БНР.

Адвокатите на обвиняемия ще поискат извънреден способ за ревизия на влязлото в сила решение, с цел то да бъде отменено.

Най-сериозното нарушение, в което е признат за виновен частният съдебен изпълнител е, че е пренебрегнал съдебно решение, за да проведе публична продажба на либийския танкер. Плавателният съд беше придобит от българското дружество "Булгаргеомин".

Случаят предизвика международен скандал, а Либия, която е собственик на танкера, обвини страната ни в пиратство.

Припомняме, на 7 януари 2019 г. стана ясно, че Либия е решила да задържа всички кораби, акостирали на нейни пристанища, които плават под наш флаг. Това предупреждение бе в отговор на замяната на либийския флаг на танкера "БАДР" с панамски и предаването на управлението на кораба на украински екипаж.

Съдът отмени смяната на собствеността на либийския танкер "БАДР"

Съдът отмени смяната на собствеността на либийския танкер "БАДР"

Недопустима е претенцията на "Булгаргеомин"

Действието е извършено от частен съдебен изпълнител. То е продиктувано от спор между българска компания и държавата Либия, Панама също е въвлечена в спора.

Действията са извършени с помощта на Българската морска администрация и граничната полиция. Междувременно Панама алармира, че документите, свързващи кораба с панамската страна, са фалшиви. Това е причината Либия ни обвини в пиратство.

Образувани са две досъдебни производства по случая.

Едното досъдебно производство е на Окръжна прокуратура в Бургас срещу частния съдебен изпълнител Тотко Колев. Той бе обвинен, че е превишил правата си. Припомняме, съдебният изпълнител Колев разясни заедно със своя адвокат, че не той не се е качвал на кораба и по време на въвода не е бил в България.

Има и друго, което засяга европейска заповед за разследване относно договор за морска ипотека. Разследва се дали договорът е фалшив.

По информация на журналиста Георги Милков, историята започва от ноември 2017 г. Тогава танкерът е задържан на пристанище Бургас по искане на българска частна фирма, която твърди, че има стари вземания от Либия.