Софийската окръжна прокуратура започна предявяване на обвинения за тежката катастрофа с автобус край Своге.

По делото като обвиняеми са привлечени шофьорът на автобуса, който е нарушил правилата за движение по пътищата и при условията на независимо съпричиняване с Б. И., С.Т., И.И., М.Т. и С.П. е причинил телесни повреди на 10 души и смъртта на други 20. Случаят е окачествен като особено тежък.

Б. И., С.Т., И.И., М.Т. и С.П. са обвинени за това, че през 2014 г. на път II-16 "Мездра - Елисейна - Своге", в качеството си съответно на ръководител екип и изпълнителен директор на фирмата изпълнител, началник на Асфалтова база, технически ръководител, строителен инженер и директор на дирекция в Агенция "Пътна инфраструктура", са нарушили изискванията за добро качество на ремонта на път II-16 "Своге - Нови Искър", Участък 3. От събраните доказателства по делото е установена и техническа причина за възникване на катастрофата - значително намален коефициент на сцепление между гумите и асфалта заради лошото му качество. Направените експертизи показват, че грапавостта на пътното покритие е незадоволителна, а съпротивлението на хлъзгане е по-малко от минимално допустимото. Установено е, че пътят в района на катастрофата е трябвало да бъде обезопасен със стоманени предпазни огради с висока способност на задържане, а в проектната документация дори не е било предвидено поставяне на еластична предпазна ограда.

Година след тежката катастрофа край Своге пътят остава опасен

Година след тежката катастрофа край Своге пътят остава опасен

Гражданите не виждат промяна, няма ги и обещаните пасарелки

Водачът на автобуса беше привлечен като обвиняем още на 26 август 2018 г. за това, че при шофиране с посока на движение Своге-София е нарушил правилата за движение, като е шофирал с по-висока от разрешената скорост и по непредпазливост е причинил телесна повреда и смъртта на повече от едно лице. С постановление на главния прокурор делото беше възложено за разследване на Националната следствена служба.

На 17 април 2019 г. прокуратурата повдигна обвинения и на двама членове на Управителния съвет на АПИ - Дончо Атанасов и Светослав Глосов, тъй като при разследването е установено, че двамата не са изпълнили служебните си задължения, с цел да набавят облага за Дружество по закона за задълженията и договорите и от това са настъпили значителни вредни последици. Облагата се изразява в неизвършване за сметка на дружеството на ремонт за отстраняване на констатирани дефекти, заради които се създава реална опасност от по-дълъг спирачен път и загуба на стабилност на МПС при маневра вследствие на намаленото съпротивление на хлъзгане.

Предприето е предявяване на разследването на пострадалите.

Близки на жертвите от катастрофата край Своге пишат на Борисов

Близки на жертвите от катастрофата край Своге пишат на Борисов

Знаете ли, че живота на един човек струва 10 лева?

Припомняме, жестоката катастрофа стана на 25 август 2018 г.

Заради съмнения, че при ремонтирането на пътя не е използван качествен асфалт, на 27 август следователи влязоха в сградата на "Трейс Груп Холд" АД, която е сред основните изпълнители на ремонта на пътния участък край Своге.

На 28 август властите започнаха проверка и във фирмата "Мега-инвест холд ЕООД" в Дупница, която е партньор на "Трейс груп".

Катастрофа и състоянието на пътя станаха повод за оставки и обвинения в корупция - оставки подадоха Валентин Радев, Николай Нанков и Ивайло Московски, съответно министри на вътрешните работи, на регионалното развитие и благоустройството и на транспорта.

Сам ден преди инцидента от неправителствена организация бяха публикували становище, че тази пътна отсечка не е в добро състояние въпреки ремонта за почти 23 млн. евро.