Проблемът с корупцията в ИА „Автомобилна администрация“ се повтаря периодично и трябва да се търси решение. Може да се обмисли предложението на СБА частни фирми да провеждат изпитите за шофьори, каза бившият началник на "Пътна полиция" и експерт по пътна безопасност Алекси Стратиев пред БНР.

Според него "Автомобилна администрация" е претоварена с функции, които са свързани с много дейности- техническите прегледи, контролът на транспорта. "Може би самото Министерство на транспорта трябва да прецени дали е удачно да има такъв голям обхват, като този контрол при всички случаи е подложен на силен корупционен натиск по цялата верига", каза Стратиев.

Според него частните фирми няма да предприемат действия, заради които би могло да им се отнеме лицензът. "Такава е практиката в целия Европейски съюз. Изпитите от десетилетия наред се извършват от частни фирми", твърди Стратиев.

Бившият шеф на КАТ твърди, че агенцията "Автомобилна администрация" (бивша ДАИ - б.р.) през годините се е стремила към различни дейности, които са свързани с възможност за корупция. Като един от примерите той посочи идеята регистрацията на автомобилите да премине към ИА "Автомобилна администрация".

Алекси Стратиев е песимист, че "Пътна полиция" ще успее да установи шофьорските книжки, издадени срещу заплащане, защото на практика те са законни.

По-рано от Съюза на българските автомобилисти/СБА/ в отворено писмо предложиха частни фирми да изпитват кандидат-шофьорите. Те предлагат изпитите за придобиване на свидетелство за управление на автомобил да се извадят от Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация“ като мярка срещу корупцията. Писмото е по повод ареста миналата седмица на директора на „Автомобилна администрация“ Цветелин Цветанов.