Най-голямата компания в света в хранителната индустрия готви ново разширение. Nestlé SA ще купи Atrium Innovations Inc., производител на витамини, базиран в Канада, предава The Wall Street Journal. Цената на сделката е 2,3 милиарда долара, включително дълга.

Atrium досега бе притежавана от концорциум на инвеститори, воден от Permia. Сега компанията ще стане част от подразделението на Nestlé SA за проучвания в областта на здравето и здравословното хранене. То произвежда и продукти като напитки, които заместват храненето и такива за хранителни терапии при медицински заболявания като диабет и дисфагия.

Подразделението записа оборот от 15,2 милиарда долара през миналата година, ръст от 2 процента спрямо 2015 г. Общите приходи на Nestlé SA за 2016 г. достигат 90 милиарда долара, а голямата част от тях са от бизнеси като продажбата на кафе, бутилирана вода, замразена храна и бонбони.

Nestle се изправя срещу най-слабия растеж от 20 години насам

Nestle се изправя срещу най-слабия растеж от 20 години насам

Компанията предупреди за забавяне

Придобиването следва новите тенденции в храненето в развития свят, където потребителските навици се променят бързи, а хората се преориентират към по-здравословни храни. Често те се отказват от покупката на стоки на големите брандове и избират стоки от местни производители. Сега големите корпорации искат да запазят пазарния си дял и да предложат продукти, които да отговорят на търсенето.

По-рано тази година Nestlé изостави дългогодишните прогнози за растеж, след като през последните години не успя да ги достигне. Месеци по-късно Даниел Лойб, активист инвеститор, взе 3,5 милиарда долара дял в компанията, настоявайки за основна промяна.

$21 милиарда: Nestle планира най-голямото обратно изкупуване на акции от 10 години

$21 милиарда: Nestle планира най-голямото обратно изкупуване на акции от 10 години

Какви са плановете на компанията?

Тя обаче вече бе започнала още през януари, когато начело на компанията застана Марк Шнайдер - мениджър, идващ от областта на здравеопазването. Компанията започна да изкупува по-малки фирми като производителят на кафе Blue Bottle, брандът за студено варено кафе Chameleon и производителят на замразени храни Sweet Earth.

Грег Бехар, който оглавява подразделението за здравословни храни, заяви, че купуването на Atrium ще позволи на Nestlé да разшири продуктовата си гама в области като пробиотици, протеини и природни добавки. В Atrium са заети около 1400 компании, а стоките й се търгуват в над 50 страни.